تعیین زمان و شعبه دادگاه تجدیدنظر محمد پارسی

جلسه دادگاه تجدید نظر محمد پارسی وبلاگ نویس و فعال سیاسی در تاریخ ۱۴ بهمن ماه در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار خواهد شد. آقای پارسی پیشتر به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. محمد پارسی خردادماه امسال جهت تحمل دوره محکومیت خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود اما پس از گذشت شش ماه با قرار کفالت از زندان آزاد شد. حکم زندان وی با دستور دیوان عالی کشور متوقف شد تا پرونده برای بررسی مجدد به شعبه هم عرض ارسال شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زمان و شعبه جلسه دادگاه تجدید نظر محمد پارسی وبلاگ نویس و فعال سیاسی تعیین شد.

بر اساس ابلاغیه‌ای که اخیرا به وکیل وی، آقای ترک همدانی ارسال شده است، جلسه دادگاه تجدید نظر محمد پارسی در تاریخ ۱۴ بهمن ماه در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار خواهد شد.

محمد پارسی در تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۹۸ جهت تحمل دوران محکومیت ۳ ساله خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این حکم در تاریخ ۲۸ آبان ماه با دستور دیوان عالی کشور مت

وقف شد تا پرونده برای بررسی مجدد به شعبه هم عرض ارسال شود.

آقای پارسی در فروردین ماه سال ۱۳۹۲، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی اابولقاسم صلواتی به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” از طریق وبلاگ نویسی و “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق برگزاری جلسات” به سه سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی محکوم شد. این حکم نهایتا در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تایید شد.

محمد پارسی در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۳۹۱ در پی ورود نیروهای امنیتی به جلسه “سرای اهل قلم” او را به همراه سایر حاضرین بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند.

وی پس از تحمل ۲۱ روز بازداشت در سلول انفرادی به قرار کفالت آزاد شد.

آقای پارسی همچنین مسئول سایت خرداد سبز و خبرنامه‌ای با همین نام متعلق به ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در انتخابات سال ۸۸ بود. وی به دلیل فعالیت‌های خود سابقه چهار بازداشت را دارد.​