جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عادل گرجی برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عادل گرجی، دانشجوی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران امروز دوشنبه ۷ بهمن ماه در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. عادل گرجی در تاریخ ۷ شهریورماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۱۰ روز با تودیع قرار آزاد شد. وی روز شنبه ۳۰ شهریورماه در پی حضور در دادسرای اوین مجددا بازداشت و در تاریخ ۹ مهرماه با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شده بود.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۷ بهمن ماه ۱۳۹۸ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عادل گرجی، دانشجوی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد.

اتهامات آقای گرجی در این جلسه “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی” عنوان شده است.

آقای گرجی طی یادداشتی درخصوص برگزاری جلسه دادگاه گفت: “دادگاه برگزار شد. قاضی گفت تجمعتون اقدام علیه امنیت ملی بوده گفتم چهار تا دانشجو اعتراض کردن چرا دانشگاشونو جابه جا کردین امنیت ملی به خطر افتاده!!؟ منشیش گفت که حتما صلاح بوده، چرا اعتراض کردین گفتم با سرنوشت چند هزار نفر بازی کردن نباید اعتراض کنیم! آخرش هم گفت که دفاعم خوب نبود، گفتم مگه فرقیم دارد که جواب نداد”.

عادل گرجی در تاریخ ۷ شهریورماه ۹۸ نیز در پی اعتراض جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد تهران در اعتراض به دستور انتقال دانشگاه آنان از ساختمان میدان فلسطین به سوهانک، همزمان با دو دانشجوی دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز یکشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۸ با تودیع قرار کفالت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

او روز شنبه ۳۰ شهریورماه ۹۸ برای جلسه آخرین دفاع به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای اوین احضار شده و در پی حضور در این شعبه با دستور بازپرس شاه حسینی با افزایش قرار کفالت به وثیقه مواجه و به دلیل عدم توانایی در تامین آن بازداشت شد و نهایتا روز سه شنبه ۹ مهرماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

عادل گرجی پیشتر نیز در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری و در جریان تجمع روز جهانی کارگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۵ روز با تودیع قرار کفالت آزاد شده بود.