حسین رجبیان فیلم تازه‌اش را، به‌اعتراض، در اینترنت منتشر کرد

حسین رجبیان، فیلمسازی که یک ماه پیش در واکنش به سرنگونی پرواز ۷۵۲ توسط سپاه، از انتشار رایگان فیلم جدیدش در اینترنت خبر داده بود، این فیلم داستانی ۹۵ دقیقه‌ای را روز پنج‌شنبه، ۲۴ بهمن، در یوتیوب منتشر کرد.

آقای رجبیان گفته است که فیلم «آفرینش بینِ دو سطح» را در راستای «اعتراض مردمی ایران که از آبان ۱۳۹۸ به اوج خود رسید»، به‌ منظور «مبارزه با سانسور و اعتراض به وضعیت عمومی کشور و همراهی و همدلی با مردم معترض» کاملاً رایگان در اینترنت منتشر کرده است.

حسین رجبیان که سال ۹۲ بازداشت و سال ۹۵ به اتهام «تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات» زندانی شد پیشتر اعلام کرده بود که هیچ‌گاه در هیچ جشنواره داخلی شرکت نکرده و فیلم تازه او نیز تاکنون در هیچ‌جا به نمایش درنیامده است.

این فیلمساز همچنین با اشاره به «بزنگاه تاریخی فعلی»، از مردم خواسته بود «تنها به دنبال عقیده راسخ خود باشند و به هیچ هنرمند جیره‌خوار دیروز و فرصت‌طلب امروز امید نبندند».

آقای رجبیان، پیش از این، فیلم دیگرش «مثلث واژگون» را نیز در اعتراض به حکم زندانش به صورت رایگان در اینترنت منتشر کرده بود.

این فیلمساز معترض درباره موضوع و داستان فیلم «آفرینش بین دو سطح» چنین توضیح داده است: «احتمال دارد همه ما تعقل را باور نکرده باشیم که این‌گونه گاهی توأمان با جنون به زندگی ادامه می‌دهیم. باید بپذیریم که به‌نوعی ما میراث‌دار جنون گذشتگان‌مان هستیم و برای مقابله با آن در زندگی خویش قمار بزرگی به نام اندیشیدن را پی گرفته‌ایم.»