نجف مهدی پور از زندان دره شهر آزاد شد

 امروز سه‌شنبه ۶ اسفند ماه، نجف مهدی پور، روزنامه نگار ایلامی از زندان دره شهر آزاد شد. آقای مهدی‌پور در تاریخ ۱۱ خرداد ۹۸ جهت تحمل دوران محکومیت یک ساله خود بازداشت و به زندان دره‌شهر منتقل شده بود.

به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، امروز سه‌شنبه ۶ اسفندماه ۱۳۹۸، نجف مهدی پور، از زندان دره شهر آزاد شد.

بر اساس این گزارش، آزادی این شهروند ایلامی با بخشش دو ماه باقیمانده‌ از دوران محکومیت یک ساله وی صورت گرفته است.

گفتنی است، آقای مهدی‌پور در تاریخ ۱۱ خرداد ۹۸ جهت تحمل حبس یک ساله خود بازداشت و به زندان دره‌شهر منتقل شده بود.

وی در تاریخ ۵ مرداد ماه به مرخصی اعزام و در تاریخ ۱۵ مردادماه به زندان بازگردانده شده و از تاریخ ۹ شهریورماه بدون اطلاع قبلی و تحت تدابیر امنیتی به زندان ایلام منتقل شده بود.

این شهروند در تاریخ ۲۶ شهریورماه، به دلیل وخامت وضعیت جسمانی از زندان ایلام به بیمارستان منتقل شده و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته پس از آن روز سه‌شنبه ۹ مهرماه به زندان دره‌شهر بازگردانده شد.

گفتنی است آقای مهدی پور، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۷ بازداشت و سپس به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود. وی روز سه شنبه ۱۳ شهریور ۹۷ به دادگاه انقلاب ایلام احضار شده و حکم یک سال حبس تعزیری از بابت اتهامات “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” به وی ابلاغ شده بود. در تاریخ ۲ اردیبهشت‌ماه حکم یک سال حبس وی عیناً تایید شد.

پیشتر نیز انتشار مقالات انتقادی، تعطیلی دوهفته‌نامه‌ی باختر زمین را در پی داشت که آقای مهدی‌پور صاحب امتیاز آن بود.

نجف مهدی‌پور کارشناس ارشد علوم سیاسی و کاندیدای دهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی بود که صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان رد شد.