اخراج خبرنگار ایسنا به دلیل واکنش به ادعای مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست

 زینب رحیمی خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری ایسنا، به دلیل انتشار مطالبی در توئیتر از این خبرگزاری اخراج شد. چندی پیش مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت از محیط زیست ادعاهایی مبنی بر اینکه  «خبرنگاران محیط زیست با بیگانگان در ارتباط هستند»، را در رسانه ها مطرح کرد که خانم رحیمی به این گفته ها واکنش نشان داد. گفته می شود که به نقل از باشگاه روزنامه نگاران ایران، زینب رحیمی، خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری ایسنا، اخراج شد.

در این گزارش آمده است، چند روز پیش مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت از محیط زیست در یک برنامه تلوزیونی مدعی شد که «برخی از خبرنگاران محیط زیست با بیگانگان در ارتباط هستند.»

پس از طرح این ادعا، زینب رحیمی خبرنگار ایسنا نسبت به گفته های امیرعبدالرضا سپنجی، واکنش نشان داد و مطلبی را در توئیتر نوشت که همان مطلب منجر به اخراج این خبرنگار از خبرگزاری ایسنا شد.

همچنین انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران نیز با انتشار نامه‌ای به علی ربیعی سخنگوی دولت نسبت به اقدامات مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست واکنش نشان داد. این انجمن در نامه خود آورده است: «بسیار موجب تأسف است که یک مقام رسمی دولتی مانند ایشان (سپنجی)، چنین بی محابا و صریح، بدون رعایت موازین حقوقی و اخلاقی، حقوق روزنامه نگاران را مورد هجوم قرار داده و آنها را با زشت ترین و غیرقانونی ترین کلمات مورد هجوم قرار دهد. حقوق روزنامه نگاران از شقوق مهم حق آزادی بیان است که باید محترم شمرده شود. تأسف بیشتر ما از این است که آقای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست هم به رغم تذکراتی که به ایشان داده شده است، در مقابل این شیوۀ برخورد کارکنان خود کاملاً بی‌تفاوت بوده و عملاً میدان را برای این گفتارها و رفتاری نادرست برای ایشان که در جهت تحدید حقوق روزنامه نگاران است باز گذاشته است.»