از عادل فردوسی‌پور تا محمدرضا حیاتی و دیگران!

با کنار گذاشته شدن محمدرضا حیاتی از بخش‌های مختلف خبری حالا لیست ممنوع‌التصویرهای تلویزیون باز هم طولانی‌تر شد.

ماجرا از یک اظهارنظر ساده شروع شد. یک ویدئوی کوتاه و ابراز ارادت محمدرضا حیاتی گوینده پیشکسوت خبر صداوسیما به ابراهیم حامدی خواننده لس‌آنجلسی باعث شد تا نام او هم به لیست ممنوع‌التصویرهای تلویزیون اضافه شود و حیاتی از تماسی تلفنی خبر بدهد که در آن به او گفته شده تلویزیونی دیگر تمایلی به ادامه همکاری با او ندارد.

این اتفاق و همزمانی آن با برنامه جنجالی «فوتبال برتر» و گفت‌وگوی رئیس فدراسیون فوتبال با محمدحسین میثاقی و ضعف میثاقی در اداره این گفت‌وگوی مهم که می‌توانست اسناد مهمی از قرارداد جنجالی با مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی رو کند باعث شد تا بار دیگر منتقدان تلویزیون در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده از سرمایه‌سوزی در صداوسیما بگویند و بنویسند.

سرمایه‌هایی که در صداوسیما رشد پیدا می‌کنند و برند می‌شوند اما تلویزیون به بهانه‌های مختلف آنها را کنار می‌گذارد و برای پر کردن جای خالی آنها در تجربه‌های متوالی شکست‌خورده، دست به دامن سلبریتی‌ها می‌شود.

چالش کمبود گوینده‌های خبر رسمی

محمدرضا حیاتی گوینده اتوکشیده و رسمی صداوسیما اولین مورد از این تجربه‌ها نیست و قطعا آخرین مورد هم نخواهد بود. او که از سال۱۳۶۰ کار خود را در رادیو آغاز کرد و از سال۹۴ پس از دریافت حکم بازنشستگی و دعوت دوباره به کار در تلویزیون حضور دارد سال‌ها در غیاب گوینده‌های قوی تنها گزینه تلویزیون برای اعلام خبرهای رسمی و مهم بوده  و شاید در تمام این سال‌ها تعداد گاف‌هایی که در بخش‌های خبری با گویندگی حیاتی داده شده کمتر از تعداد انگشتان دست باشد.