ستاد کرونای تهران بار دیگر خواستار تعطیلی پروژه‌های سینمایی شد

معاون ستاد مقابله با کرونای تهران ضمن هشدار دوباره در مورد گسترش کرونا در میان هنرمندان ایرانی، خواستار تعطیلی پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی تا «اطلاع ثانوی» شد.

علی ماهر روز شنبه، ۱۷ آبان، به خبرگزاری ایسنا گفت که «تعداد زیادی از بازیگران» به کرونا مبتلا شده‌اند و از وزارت ارشاد خواسته‌ایم که که پروژه‌های سینمایی تعطیل شوند.

روز ۱۳ آبان نیز علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران، در نامه‌ای به وزارت ارشاد و صداوسیما با اشاره به «عدم امکان استفاده بازیگران از ماسک» در حین کار، خواستار توقف پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی حداقل به مدت دو هفته شده بود.

بهمن فرمان‌آرا، کارگردان برجسته، از جمله هنرمندان ایرانی است که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند
بهمن فرمان‌آرا، کارگردان برجسته، از جمله هنرمندان ایرانی است که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند

وزارت ارشاد و صداوسیما در روزهای گذشته پاسخی به این درخواست نداده‌‌اند.

از سوی دیگر، درخواست مقام‌های ستاد مقابله با کرونا در تهران در حالی مطرح می‌شود که پیش از آن سعید نمکی، وزیر بهداشت، خواسته بود که «اصحاب هنر به صحنه بیایند» و برنامه‌های طنز و «نشاط‌آور مثبت» برای مردم بسازند تا روحیه عمومی بهتر شود.

مقام‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا تاکنون پروتکل خاصی برای این گونه فعالیت‌ها تدوین نکرده‌اند و وعده داده‌اند که در روزهای آینده «پروتکل خاصی» را تدوین کرده و ارائه می‌دهند.

این در حالی است که در طول ماه‌های گذشته چندین بازیگر و عوامل ساخت برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی به کرونا مبتلا شده‌اند.

روز ۸ آبان امسال کریم اکبری‌ مبارکه، بازیگر سینما و تلویزیون،‌ در سن ۶۷ سالگی بر اثر کرونا درگذشت.

فرزند آقای اکبری علت ابتلای این بازیگر به کرونا را حضور در صحنه فیلمبرداری سریال «جشن سربرون» عنوان کرده بود.

پیش از او نیز اکبر عالمی، مجری و کارگردان و استاد دانشگاه، بود که ۲۲ مهرماه به علت ابتلا به کرونا در ۷۵ سالگی درگذشت.

فاطمه معتمدآریا، رئیس انجمن بازیگران سینما، در پی درگذشت آقای اکبری ‌مبارکه خواستار تدابیر فوری برای مراقبت از هنرمندان و بازیگران در محیط کار شده بود.

خبرگزاری ایسنا هم گزارش داده که علاوه بر بهمن فرمان‌آرا، فیلمساز باسابقه، و علی هاشمی، کارگردان تئاتر، «چند کارگردان دیگر در حوزه تئاتر درگیر این ویروس شده‌اند و هم اکنون تحت درمان هستند».