دادگاه مطبوعات؛ اعلام جرم برای مدیر مسئول خبرگزاری ایسنا

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات از رسیدگی به سه پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد. بر اساس دادگاهی که روز یکشنبه ۱۴ دی برگزار شد، در یکی از این سه پرونده هیات منصفه مدیر مسئول خبرگزاری ایسنا را با اتفاق آراء مجرم دانست.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، روز یکشنبه ۱۴ دی ۹۹، در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی سه پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

احمد مومنی راد سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات اظهارداشت: “پرونده اول مربوط به مدیر مسئول خبرگزاری ایسنا به اتهام نشر مطالب خلاف واقع بود که هیات منصفه با اتفاق آراء متهم را مجرم دانست و به اتفاق آراء متهم را مستحق تخفیف دانست”.

مومنی راد اظهارداشت: “پرونده دوم مربوط به مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، پخش شایعات و نشر مطالب خلاف واقع بود که هیات منصفه با اتفاق آراء متهم را در دو اتهام یاد شده مجرم ندانست”.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات اضافه کرد: “پرونده سوم مربوط به مدیر مسئول پایگاه خبری ۹۰ اقتصادی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و توهین در دستور کار قرار گرفت که با اعلام نقص در پرونده توسط رئیس دادگاه، پرونده مختومه اعلام شد”.