امام جمعه رشت: پوشش زن نباید موجب تحریک دیگران شود / زن نباید لباس مردان را بر تن کند

امام جمعه رشت با گلایه ‌از کارگردانان و نویسندگان گفت:‌ ‌برخی فیلم‌ها و سریال‌ها مروج ابتذال ‌شده‌اند.

امام جمعه رشت با گلایه ‌از کارگردانان و نویسندگان گفت:‌ ‌برخی فیلم‌ها و سریال‌ها مروج ابتذال ‌شده‌اند.

آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به مسئله رعایت عفت و شرم در پوشش اظهار داشت: پوشش انسان به‌ویژه پوشش زن باید به‌گونه‌ای باشد که بدن را بپوشاند و بدن‌نما و موجب تحریک دیگران نشود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان افزود: زن نباید لباس مردان را بر تن کند و مردان نیز نباید لباس زنان را بر تن کنند و اینکه عده‌ای می‌گویند برای ما فرقی نمی‌کند که لباس مرد بپوشیم یا زن، غلط است و این کار نه‌تنها خلاف شرع است بلکه خلاف عقلانیت است.

لباس شهرت یعنی لباسی که انگشت‌نما باشد، حرام است

امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی کارگردانان و نویسندگان فیلم‌های ما هم دقت‌های لازم را در برخی امور ندارند تصریح کرد: “لباس شهرت” از دیدگاه اسلام حرام است؛ لباس شهرت به این معناست که زن و مرد لباسی بپوشند که انگشت‌نما باشد.

وی بیان داشت: “لباس” انسان باید مروج ابتذال نباشد چراکه دشمنان دین می‌خواهند ما از آئین مذهبی و ملی خود دور شویم زیرا می‌دانند ملت‌های اسلامی از اهل‌بیت عصمت و طهارت تبعیت می‌کنند و این امر منجر به ویرانی قدرت‌های سلطه خواهد شد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان خاطرنشان کرد: با بیان اینکه قدرت‌های سلطه امروز از ابزارها و شیوه‌های مختلف برای دور شدن ملت‌های اسلامی و شیعی از عمل به آئین ملی و مذهبی استفاده می‌ک