کرونا دامن گیرمان شد/شهرک غزالی در محاصره پروژه ها

در نشست خبری سریال «روزهای ابدی» بر ساخت فصل دوم این سریال تاکید و درباره محدودیت‌های مالی و زمانی سریال توضیحاتی ارائه شد.

 نشست خبری سریال «روزهای ابدی» امروز یکشنبه ـ ۱۰ اسفند ماه ـ در ساختمان روابط عمومی صداوسیما با حضور عوامل و بازیگران این سریال برگزار شد. عوامل این سریال پیش از آغاز نشست با حضور در واحد ارتباطات مردمی صداوسیما پاسخگوی مخاطبان خود بودند.

جواد شمقدری ـ نویسنده و کارگردان سریال «روزهای ابدی» ـ درباره ساخت این سریال گفت: در بهمن ۹۶ کار را شروع کردیم. سریال دارای لوکیشن‌های متعددی بود. حوادث مهمی در سریال بررسی شد؛ حوادثی که بیشتر آمریکا در آن‌ها دخالت دارد. در تماس‌های مردمی که امروز گرفته شد، تقریبا همه تشکر می‌کردند که ضرورت داشت چنین سریالی ساخته می‌شد و ما را با آن دوره آشنا می‌کرد؛ هم نوجوانانی که در آن دوران حضور نداشتند و هم بزرگسالانی که حضور داشتند تماس گرفتند. خیلی‌ها تقاضای ادامه کار را داشتند که من گفتم این اتفاق به تصمیم گیری مدیران صداوسیما بستگی دارد؛ به بازیگران هم گفتیم بعضی از شما ممکن است در ادامه سریال باشید. به ویژه شخصیت‌های جوان سریال. ما نزدیک به ۱۵۰ نفر بازیگران تئاتر از بخش‌های مختلف داشتیم.

شمقدری درباره دشواری ساخت سریال درباره تاریخ معاصر اظهار کرد: ترسیم تاریخ معاصر از نظر طراحی صحنه سخت ترین دوران است. ساخت سریال درباره مقطع دهه ۵۰ و ۶۰ کار سختی است. ما خیلی از لوکیشن‌ها را نداشتیم. نمی‌توان دوربین را در خیابان های تهران برد و آن دوران را فضاسازی کرد. بسیار سخت و پیچیده است. ما از جلوه‌های ویژه و تکنیک‌های این عرصه بهره بردیم. ساخت سریال هشت ماه به دلیل مشکلات مالی و سه ماه به خاطر کرونا متوقف شد. نزدیک به ۴۶۰ جلسه تصویربرداری کردیم و هر قسمت را حدودا در ۱۰ روز جمع کردیم که به نظرم اتفاق ویژه ای است. ما حمایت‌های معنوی را داشتیم اما به جهت مالی خیلی سختی داشتیم و خواست خدا بود که بتوانیم پروژه را به پایان برسانیم.