به دستور یک نهاد دولتی؛ خبرگزاری انصاف مجبور به حذف مصاحبه با یک «امنیتی سابق» شد

جمعه ۱۸ تیرماه، سایت خبری انصاف‌نیوز نوشته که پس از تماس “یک نهاد نظارتی در دولت” مجبور به حذف گزارش مصاحبه با یک «کارمند سابق وزارت اطلاعات» شده است.

IranWire |

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰، خبرگزاری انصاف نیوز از فشار یک نهاد نظارتی در دولت برای حذف یکی از گزارش‌های خود خبر داد.

این خبرگزاری نهایتا مجبور به حذف این گزارش از خروجی خود شده و در این خصوص نوشته است: “خبر با کد ۳۰۱۳۵۴ که با تیتر «امنیتی سابق از وزارت اطلاعات می‌گوید» صبح جمعه ۱۸ تیرماه منتشر شده بود، پس از تماس یک نهاد نظارتی در دولت حذف شد.”

علی اصغر شفیعیان، سردبیر این سایت نیز در حساب خود در شبکه اجتماعی توییترش نوشته است که این خبر را “با دغدغه اصلاح” منتشر کرده بود.

این خبرگزاری و سردبیر آن اشاره ای به نام نهاد مورد اشاره نکرده اند.

در بخشی از این گزارش، یک مامور امنیتی سابق با اشاره به بازداشت نشدن عاملین ترور محسن فخری زاده و پرونده مازیار ابراهیمی موسوم به پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای که بی‌گناهی بازداشت شدگان نهایتا مشخص شد، گفته است: «اگر این موضوع (مازیار ابراهیمی) رو نشده بود شاید سر ماجرای ترور فخری‌زاده هم همین کار را می‌کردند. چون هنوز هم دست نهادهای مسئول این مساله خالی‌ست.»