همکاری سپاه پاسداران با مراکز اسلامی برای ترویج «حجاب اجباری»

شماری از روحانیون بلند پایه حکومتی در ایران نسبت به تمرکز دشمن روی بدحجابی هشدار دادند و علاوه بر نیروی انتظامی یگان‌های سپاه پاسداران برای ترویج امر به معروف وارد میدان شده اند.

«محبت نیوز»- در ایران نیروی انتظامی در همکاری با سپاه پاسداران و بسیج متولی اجرا و نظارت بر رعایت حجاب اجباری هستند. بدیهی است در ایران با توجه به جمعیت مسلمان برخی حجاب را انتخاب می‌کنند همچنان که در کشوری مثل ترکیه که حجاب اجباری نیست برخی از زنان حجاب بر سر دارند.


حسین رحیمی رئیس پلیس تهران ۲۶ تیرماه در حاشیه مراسم تقدیر از فعالان حوزه «عفاف و حجاب» گفت «همکاران ما در پلیس امنیت اخلاقی در خیلی از موارد توهین‌های فراوانی را می‌شنوند.» با این حال او تأکید کرد «نیروی انتظامی تمام قد حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر و افرادی است که در جامعه، طبق قوانین تعیین شده، امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.»
در روزهای اخیر تعداد زیادی از روحانیون و انمه جمعه در سراسر ایران بار دیگر در مورد «بی‌حجابی» هشدار دادند و خواستار برخورد با آنها شدند. بعضی از آنها گفته‌اند «دشمن بر ترویج بی‌حجابی در جامعه ایرانی تمرکز کرده است.»
آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج هشدار داده «دشمنان بنیان خانواده را نشانه رفته‌اند.»
احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد نیز گفت «اگر حجاب از بین برود تمام ارزش‌ها نابود می‌شود و دشمن پی به اهمیت این مسئله برده و از همین رو همواره در صدد ترویج بی‌حجابی است.»
در تمام ۴۳ سال گذشته بودجه‌های کلان برای تبلیغ اسلام و ترویج دین سهم حوزه‌های علمیه و ده‌ها مرکز تبلیغاتی و فرهنگی شده است اما پیداست کیسه‌ای که روحانیت برای جیب مردم دوخته، انتها ندارد. بر همین اساس آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی می‌گوید زمینه برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم نشده است!
در بعضی مناطق سپاه پاسداران وارد ماجرا شده است از جمله اصفهان که «مجمع رهروان امر به معروف» و «سپاه صاحب الزمان» برای ترویج حجاب تفاهمنامه امضا کردند. سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه «صاحب الزمان» گفته «زنده کردن و توجه به معروف‌های فراموش شده می‌تواند زمینه کم شدن منکرات را فراهم کند.»
سختگیری به مردم در همه امور تشدید شده و به نظر می‌رسد با آغاز رسمی ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی و افتادن مسئولیت‌ها بدست چهره‌های تندتر نظام فشارها بر مردم در حوزه اجتماعی بیشتر شود. موسی صفی فرمانده سپاه اهر نیز گفته «حجاب یک مقوله شخصی نیست بلکه حق الهی است و پوشش و حجاب زنان به عنوان سلب ازادی زن نیست.»