واکنش حمیدرضا آذرنگ به تصاویر لو رفته زندان اوین: سیاست رویای ما را کشت

حمیدرضا آذرنگ در واکنش به اتفاقات اخیر به ویژه لو رفتن تصاویر زندان اوین پیام تأمل برانگیزی را در اینستاگرامش منتشر کرد

به گزارش تازه نیوز، حمیدرضا آذرنگ بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به انتشار تصاویر تأسف برانگیز اوین، عکس چند دوربین مدار بسته را به همراه تصویری از درگیری در زندان منتشر کرد و در پی آن چنین نوشت:


«بچه که بودیم مُدام به گوشِ مان می خواندند که خدا از آن بالا تمامِ رفتارهایمان را ضبط می کند تا به وقتش جوابگو باشیم.
ما با خیالِ آن خدایِ پیگیر، بزرگ شدیم و بماند که چقدر خودمان را چوب زدیم و تنبیه کردیم برایِ حتی کودکی ها و جوانی هایی که حقِّ مان بود و به خاطرِ وحشت از توبیخِ همان خدا ما گناهش می پنداشتیم.
جنگ آرزوهامان را زخم کرد، کمیته غرورِمان را لَوَرده کرد، دزد خانه هامان را زد، سیاست رویایِ مان را کُشت، همسایه نانِ مان را خورد، جسارتِ مان را باتوم ها شکست، فقر آبرویِ مان را با خودش بُرد به آن سویِ خلیج، قیمتِ مان خُرد شد، مُفت شدیم، سوختیم.
حالا نماینده یِ مردم سربازِ قانون را می زند، سربازِ قانون مردم را می زند، مردم خودشان را می زنند، خودشان مردم را می زنند، همه هم را می زنند و…
و ما هنوز نگاهِ مان به آسمان است با همان خیالِ خامِ کودکی که شاید کسی آن بالا هست و می بیند و ضبط می کند و تا دیر نشده مکافات ساز مجازات می شود و … افسوس!
نمی دانم، شاید فلسفه یِ ساختِ دوربین ها همین انتظارِ کودکانه یِ بشر به نظارت و قضاوتِ بی حذف و اضافه یِ صادقانه ای بوده که از خدایِ آسمان انتظار داشت و به یأس رسید…!!!!
شاید، بعید است اما شاید اگر همان سربازی که به خاطرِ شاید بیست و چهار ساعت مرخصیِ تشویقی از فرمانده یِ بی تفاوتِ ناظرش، وقتی خودش را از زاویه ای بالاتر ببیند قدری دچارِ عذابِ وجدان (اگر هنوز باشد) شود و…

#خدا #از #زمانی #گُم #شد #که #بشر #خودش #را #گُم #کرد
#حق #ستاندنی #است #نه #سپردنی #…