امان محمد خوجملی در دادگاه انقلاب گنبدکاووس محاکمه شد

روز سه‌شنبه ۲ شهریور، نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امان محمد خوجملی روزنامه نگار، در دادگاه انقلاب گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از پایگاه خبری اولکامیز، روز سه‌شنبه ۲ شهریور، نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امان محمد خوجملی روزنامه نگار، در دادگاه انقلاب گنبدکاووس برگزار شد.

احمد مرادپور وکیل مدافع این روزنامه‌نگار در این خصوص گفت: نخستین جلسه دادگاه این روزنامه نگار، از بابت اتهام تأسیس و اداره کانال تلگرامی به قصد برهم زدن امنیت کشور، توسط دادگاه انقلاب گنبدکاووس و به ریاست قاضی تیموری برگزار شد.

امان الله خوجملی، در تاریخ ۲ تیرماه، بدنبال انتشار مطالبی در کانال تلگرامی اش با حکم دادگاه شهرستان گنبدکاووس توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و در پی عدم موافقت شعبه ۵ بازپرسی گنبدکاووس با تودیع قرار وثیقه به زندان گنبدکاووس منتقل شد.

وی در نهایت روز دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰، با تودیع قرار وثیقه از زندان گنبدکاووس آزاد شد.

آقای خوجملی پیش از این در مردادماه ۹۹، از بابت اتهام نشر اکاذیب توسط شعبه ۱۰۲ دادگستری گنبد کاووس به پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود. این حکم پس از اعتراض این شهروند با یک درجه تخفیف به پرداخت دو میلیون تومان جزای نقدی کاهش یافت.

امان محمد خوجملی پیش از این نیز سابقه بازداشت توسط نیروهای امنیتی را دارد.