گزارش آماری نقض حقوق هنر وهنرمندان مرداد1400

گزارش نقض حقوق هـنرمـــــــــندان در مرداد ماه 1400

 

                                          تهیه و تنظیم : سمانه بیرجندی

 

  • ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر

هیچکس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.
با توجه به حجم بالای سانسور و عدم درج کلیه خبرهای مربوط به نقض حقوق هنرمندان ، این گزارش تنها ۲۰٪ خبرهای موجود در کشور را بازتاب خواهد داد.

در گزارش مرداد ماه 1400 به شرح نقض حقوق هنر و هنرمندان می پردازیم:

 

اجتماعی

کنایه مهراب قاسم‌خانی به حرف‌های داریوش ارجمند در مورد خوزستان

مهراب قاسم‌خانی به اظهارات داریوش ارجمند واکنش نشان داد.به گزارش برترین ها، مهراب قاسم‌خانی در استوری اینستاگرام خود به صحبت‌های داریوش ارجمند درباره وقایع خوزستان واکنش نشان داد و خطاب به وی نوشت: مرسی که مشکل خوزستان رو حل کردین.

واکنش عجیب الناز شاکر دوست به پیروزی کیمیا علیزاده بر ناهید کیهانی

مسابقه تراژیک تکواندو بین قهرمان سابق تکواندوی کشورمان که حالا در تیم پناهجویان رقابت می کند و نماینده فعلی کشورمان واکنش الناز شاکر دوست را هم در بر داشت.

گزارش صداوسیما از رویدادهای تبریز: عده ای فرصت طلب قصد به حاشیه کشاندن اعتراضات را داشتند

خبرگزاری صداوسیما نوشت: در پی مشکل کم آبی در خوزستان، برخی از مردم تبریز گرد هم آمدند و با ابراز همدردی با مردم خوزستان بر رفع این مشکل تاکید کردند. در این میان عده ای فرصت طلب که قصد به حاشیه کشاندن این خواست مردمی را داشتند با هوشیاری مردم و حضور عوامل انتظامی متفرق شدند.

پوشش اخبار خوزستان؛ معینی: امروز سانسور نگفتن نیست بلکه گفتن اما به صورت تحریف است

عملکرد رسانه‌ها برای پوشش اخبار اعتراض‌ها در خوزستان بر اساس اصول حرفه‌ای است یا در راستای روزنامه‌نگاری وابسته؟ این نه فقط یک سؤال که یک صف بندی سیاسی از فردای شروع اعتراض ها در این منطقه مهم در ایران است.

کنایه علی مطهری به صداوسیما درباره بی‌حجاب بودن بازیگر زن سریال گاندو

علی مطهری نایب رییس پیشین مجلس در توییتی نوشت: از نظر صدا و سیما برای هدفهای سیاسی هدف وسیله را توجیه می کند. علی مطهری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ‌معلوم نیست سریال گاندو چقدر ضرورت دارد که بازیگر خانمی را کاملا بی حجاب هرچند با کلاه گیس نشان می دهد، امری که باعث توقیف بسیاری از فیلمها شده است. ظاهراً از نظر صدا و سیما برای هدفهای سیاسی هدف وسیله را توجیه می کند و می توان از حیله های شرعی حرام استفاده کرد

فرحبخش خطاب به مدیر فارابی: برگرد به همان سانسور بازی!

حرفهای حسین فرحبخش درباره تبدیل شدن فارابی به مرکزیت توزیع رانت با متلک‌هایی از سوی حبیب ایل‌بیگی قائم مقام فارابی در فضای مجازی مواجه شد، حسین فرحبخش در واکنش به ایل‌بیگی جوابیه‌ای تفصیلی را نگاشته و پاسخ متلک‌های او را داده است.

پاسخ تند هدیه تهرانی به حسن روحانی در استوری!

هدیه تهرانی، بازیگر زن با سابقه سینما با به اشتراک گذاشتن یک استوری در صفحه اینستاگرام خود به اظهارات اخیر رئیس جمهور  پاسخ داد. هدیه تهرانی گفت: بنظر شما در یک جهان دیگری زیست می کنید ، شاید جهان موازی که اتفاقات جالبی در آن می افتد که ما قادر به تصورش هم نیستیم!

واکنش هانیه توسلی به طرح محدودسازی اینترنت

هانیه توسلی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به طرح مجلس برای محدود کردن اینترنت واکنش نشان داد.به گزارش رسانه های داخلی ایران، هانیه توسلی،‌ بازیگر سینما و تلویزیون، در واکنش به طرح فیلترینگ اینترنت در استوری اینستاگرامش نوشت: «مشکل آب و برق و تورم و تحریم و بیکاری و واکسن که مهم نیست! فیلتر کنید که مشکلات و بدبختی‌ها و فلاکت‌ها جایی درز نکنه!

آرش دادگر کارگردان تاتر:روزگاری که مزرعه بیت کوین نداشتیم

روزگاری نه بی‌آبی بود و نه بی‌برقی، نه مزرعه بیت کوین. گیشه تعیین کننده نبود، اندک حمایتی بود که به آن دلخوش بودیم و کار می‌کردیم اما امروز همه این مشکلات هست و آن حمایت هم نیست. آرش دادگر، کارگردان و مدرس تئاتر از شرایط دشواری سخن می‌گوید که هنرمندان این رشته در آن گرفتار آمده‌اند؛ از وضعیتی که نه امکان کار کردن هست و از سوی دیگر دیدن این همه مسئله اجتماعی، هنرمند را بی‌تاب می‌کند تا میان هنر خود و شرایط روز جامعه پیوندی برقرار کند.

بدرقه پیکر دوبلوری که کرونا صدایش را خاموش کرد

پیکر شیرین بهرامی ـ دوبلور ـ که به دلیل ابتلاء به کرونا درگذشت، جمعه به خاک سپرده شد.شهراد بانکی، دوبلور و روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم در گفت وگویی با ایسنا این خبر را تایید کرده است.

واکنش سینمایی به طرح پرحاشیه مجلس

در شرایطی که تورم افسارگسیخته معیشت مردم، کرونای جهش‌یافته سلامت مردم و بی‌آبی جان مردم و محیط زیست کشور را نشانه رفته، نمایندگانی که مشخص نیست چه نسبتی با این مردم و جغرافیای این سرزمین دارند، طرحی غیرکارشناسی، غیراصولی و دارای اشکالات عدیده فراوان را در جلسه‌ای غیرعلنی به اصل ۸۵ قانون اساسی ارجاع دادند تا عواقب اجرایی شدن چنین طرحی همانند مفاد آن ابهام‌برانگیز و قابل تفسیر به آرای شخصی باشد. جمهوری اسلامی با شعار “استقلال” و “آزادی” روی کار آمده و اکنون شاهد هستیم که خواص بی‌بصیرت پس از “استقلال”، اصل “آزادی” را نیز با این طرح جاهلانه زیرپا گذاشتند.

متلک وزیر ارشاد به مجلس: مردم مشکل مهمتری نداشتند؟

وزیر ارشاد نوشت: گویا هیچ مورد بسیارمهم برای مراجعه مستقیم به مردم در چهار دهه مجلس نداشتیم!به گزارش تازه‌نیوز، سید عباس صالحی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: به نظرم تعبیر «موارد ضروری» در اصل ۸۵ قانون اساسی در ارجاع قانونگذاری به کمیسیون، سخت‌گیرانه‌تر از تعبیر «مسائل بسیارمهم» در اصل ۵۹ قانون اساسی در همه‌پرسی است.موارد متعدد اعمال اصل ۸۵ را شاهدیم، اما گویا هیچ مورد بسیارمهم برای مراجعه مستقیم به مردم در چهار دهه مجلس نداشتیم!

با گرفتن جسارت از فیلم‌های کوتاه آنها را به سمت بیگ پروداکشن‌ها برده‌ایم/ جشنواره‌های بی‌ارزش و دروغین به ارزش‌گذاری‌های کاذب بین فیلمسازان منجر شده‌اند

سعید نجاتی (فیلمساز، مدرس، داور جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره رضوی) درباره وضعیت امروز حضور فیلم‌های کوتاه در جشنواره‌های خارجی گفت: هنوز ما تفاوت بین فستیوال‌های مختلف و جایگاه آن‌ها را نمی‌دانیم. برخی فستیوال‌ها در حدی نیستند که اگر فیلمی به آن فستیوال راه پیدا کند، بگوییم یک شاهکار بوده و بعد بپرسیم چرا در ایران دیده نمی‌شود!

آغاز واکسیناسیون خبرنگاران و عکاسان خراسان رضوی در برابر کرونا

مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی گفت: تزریق واکسن کرونا برای اصحاب رسانه خراسان رضوی از امروز شنبه نهم مردادماه آغاز شده است و تا انتهای هفته جاری همه خبرنگاران، عکاسان و اعضای خانه مطبوعات خراسان رضوی موفق به دریافت این واکسن خواهند شد.

وداع با مرد اسطوره‌ها،استاد جلال ستاری

به گزارش ایسنا، تنها پنج روز تا روز تولدش و خاموش کردن شمع‌های ۹۰ سالگی‌اش فاصله داشت که چراغ زندگی‌اش خاموش شد. جلال ستاری چهاردهم مردادماه ۱۳۱۰ در رشت و بر اساس روایت خودش در خانواده‌ای که رفاه چندانی نداشت، به دنیا آمد و عصر نهم مرداد ۱۴۰۰ از دنیا رفت.

افشاگری علیه طرح صیانت: پای رانت ۱۰۰۰ میلیاردی در میان است!

عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای گفت: رانت هزار میلیارد تومانی در اختیار تعدادی مدیر دولتی قرار می‌گیرد که به اسم حمایت از سرویس‌های داخلی آن را هدر بدهند به گزارش تازه نیوز، نیما نامداری عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای در مصاحبه با همشهری به نکات مهمی در خصوص طرح صیانت از کاربران فضای مجازی اشاره کرد.

درخواست انجمن نویسندگان کودک و نوجوان: طرح صیانت از دستور کار مجلس خارج شود

به گزارش ایسنا، در متن بیانیه این نهاد آمده است: «انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با ابراز نگرانی عمیق خود، نسبت به آثار زیان‌بار طرح موسوم به صیانت از حقوق کاربران اینترنتی، یادآور می‌شود که این طرح گردش آزاد اطلاعات، بالندگی فرهنگ و ادبیات کودک و نوجوان و روند حرف‌ه­ای اهالی قلم را به چالش می­‌کشد و انسداد جبران‌ناپذیری در ارتباط بین پدیدآورندگان فرهنگ و مخاطبان کودک و نوجوان و ارتباطات بین‌المللی ادبیات کودک پدید می­‌آورد.

این فرد پشت‌پرده طرح صیانت مجلس است

سید عباس مرادی از طراحان طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» گفت: فیلترینگی در کار نیست، ولی قطعا محدودیت هست مثلا محدودیت پهنای باند برای اینستاگرام. وی افزود: به میزان مهاجرت مردم به نمونه‌های داخلی، برای اپلیکیشن‌های خارجی محدودیت پهنای باند در نظر گرفته می‌شود.

رکب صداوسیما به دولت روحانی در روز آخر ریاست جمهوری

صداوسیما علیرغم هماهنگی های انجام شده از پخش سخنرانی آخر روحانی در دوران ریاست جمهوری خودداری کرد

آخرین وضعیت پرونده قضایی مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی

وکیل اولیای دم به آخرین نتیجه کارشناسی اعلام شده اشاره می‌کند و می‌گوید: نظر کمیسیون کارشناسان فنی پلیس راه آذربایجان غربی که به ما ابلاغ شده است، تقصیر را ۵۰، ۵۰ اعلام کرده‌اند. بر این اساس ۵۰ درصد مربوط به عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ و شیب از سوی راننده اتوبوس و ۵۰ درصد مربوط به بی‌مبالاتی و قصور مسوولان هماهنگی سفر به علت عدم تامین وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط با ایمنی و ترافیک اعلام شد.

شعر جعلی در تلویزیون

کمپین مبارزه با نشر جعلیات اعلام کرد شعری که به نام مولانا توسط اردشیر رستمی در برنامه «کتاب‌باز» خوانده شده شعر این شاعر نیست. به گزارش ایسنا، در برنامه «کتاب‌باز» با اجرای سروش صحت، اردشیر رستمی هنرمندی که با بازی در نقش «شهریار» در ذهن‌ عموم مردم مانده و حافظه شعری خوبی هم دارد شعری را به نام مولانا خوانده است که کمپین مبارزه با نشر جعلیات اعلام کرده این شعر از مولانا نیست.

واکنش یک تشکل سینمایی به ماجرای طرح صیانت

انجمن صدابرداران و صداگذاران سینما نسبت به طرح حقوق صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی واکنش نشان داد.به گزارش ایسنا، در متن این تشکل صنفی آمده است : خواسته یا ناخواسته نفوذ اینترنت و فضای مجازی  در عمق زندگی و کسب و کار ما آنقدر زیاد شده که انکار شدنی نیست و با هر دیدگاهی تأثیرات مثبتش بیش از آن است که بتوان آنرا به راحتی از زندگی مردم حذف یا دچار محدودیت کرد .

فرزانه معصومیان گوینده خبر بر اثر کرونا درگذشت

فرزانه معصومیان، گوینده و مجری ۵۲ ساله رادیو، دیروز (سه‌شنبه، ۱۲ مرداد) بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،  معصومیان از سال ۱۳۷۴ در شبکه‌های مختلفی از جمله رادیو جوان، ایران، پیام، فرهنگ، قرآن و سلامت فعالیت داشته است.وی همچنین به عنوان نریتور (متن خوان) با برنامه‌های تلویزیونی همچون گزارش هفتگی، مرزهای سیاست، سپهر سیاست، سینما ماورا، بررسی مطبوعات، رسانه‌های شبکه خبر، نگاه دو شبکه دو همکاری داشته است.

تهدید یک زن روزنامه‌‌نگار به قتل توسط اطلاعات روانسر

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، طی روزهای اخیر، اداره اطلاعات روانسر یک جوان را با هویت “بهروز محمدی” احضار و ضمن بازجویی از وی خواهرش را که در اقلیم کُردستان عراق مشغول فعالیت رسانه‌ای می‌باشد تهدید به مرگ کرده‌اند.

بررسی «طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» در رادیو

به گزارش ایسنابه نقل از روابط عمومی رادیو گفت‌وگو، پس از تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی، بحث‌ها و جنجال‌های گسترده‌ای بین موافقان و مخالفان این طرح در سطح جامعه و به ویژه نزد نخبگان و همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده است.

وزیر احمدی‌نژاد: دیدار با تتلو کار سپاه بود و رئیسی پشیمان است!

به گزارش تازه‌نیوز، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ دولت دهم در یک گفتگوی ویدئویی، ناگفته‌هایی از دیدار سید ابراهیم رئیسی با تتلو، خواننده جنجالی بیان کرد. او در این گفتگو می‌گوید آن دیدار، کار بچه‎های موسسه اوج بوده است، موسسه وابسته به سپاه!

کرونا علت مرگ دو مدیر دیگر در تلویزیون/ مدیر شبکه جام‌جم در بیمارستان بستری شد

علی ملاجانی مدیر تولیدات بین‌الملل شبکه جام‌جم و حجت‌الاسلام مصطفی توکلیان مدیرکل صداوسیمای سمنان پس از چند روز درگیری با بیماری کرونا درگذشتند. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی معاونت سیما اعلام کرد که علی ملاجانی مدیر تولیدات بین الملل شبکه جهانی جام‌جم و جانباز دفاع مقدس پس از 10 روز مبارزه با ویروس کرونا از دنیا رفت.

همایش آرایش حیثیت علمی دانشکده علوم اجتماعی تهران را به بازی گرفت/ درخواست عزل رئیس دانشکده

در پی برگزاری همایش آموزش میکاپ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، بسیج دانشجویی این دانشکده در نامه‌ای به رئیس دانشگاه تهران خواستار عزل رئیس دانشکده علوم اجتماعی شد.

واکنش آیت‌الله جوادی آملی به طرح صیانت: نباید از فضای مجازی بترسیم

به گزارش تازه‌نیوز، در صفحه توئیتر منتسب به آیت‌الله جوادی آملی نظر ایشان درباره فضای مجازی و طرح صیانت مجلس منتشر شد.اگر واقعاً ما آدم‌های درستی باشیم، ترسی نداریم که فضای مجازی چه چیزی را می‌خواهند منتشر کند. اگر کسی چیزهایی دروغی را منتشر کرد، محاکمه بشود اما ما اگر با طهارت زندگی بکنیم، از دنیا مجازی باکی نیست.

انتقاد لیلی رشیدی از روند واکسیناسیون و بعضی کج‌سلیقگی‌ها

این بازیگر با ابراز تاسف از روند کُند واکسیناسیون که موجب از دست رفتن تعداد زیادی از هوطنان‌مان شده، به ایسنا می‌گوید: این وضعیت غم‌انگیز است. چرا ما باید در زمینه واکسن این اندازه عقب باشیم؟ چرا باید این همه لطمه بخوریم و هر روز شاهد از دست رفتن تعداد زیادی از هوطنان‌مان باشیم؟! در این مدت چه دوستان عزیزی از دست دادیم! کسانی که به سختی می‌توان برایشان جایگزینی پیدا کرد.

بازخوانی گزارش‌های خبرنگار جانباخته ایسنا در روز خبرنگار

سال ۱۴۰۰؛ در شرایطی روز خبرنگار را گرامی می‌داریم که همچنان در سوگ دو خبرنگار حوزه محیط زیست، «مهشاد کریمی» – خبرنگار ایسنا – و «ریحانه یاسینی» – خبرنگار ایرنا هستیم؛ دو روایت گر خبری که حین انجام وظیفه در سانحه واژگونی اتوبوس پر کشیدند.امروز ضمن گرامیداشت یاد این دو فعال خبری محیط زیست و تمام خبرنگارانی که در مسیر آگاهی‌رسانی جان باختند، برخی آثار و گزارش‌های «مهشاد کریمی» را مرور و بازنشر می‌کنیم.

اینستاگرام حساب رسمی سازمان تبلیغات اسلامی را مسدود کرد

به گزارش مهر، در آستانه ماه عزاداری سیدالشهدا (ع)، اینستاگرام به شکل ناگهانی و بدون هیچ پیغامی صفحه سازمان تبلیغات اسلامی را مسدود کرد.لازم به ذکر است که سازمان تبلیغات اسلامی این روزها به دلیل اهمیت دادن به تعظیم شعائر حسینی و برگزاری پرشور عزاداری محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، هدف حمله رسانه‌های معاندی همچون اینترنشنال و من و تو و بی‌بی‌سی فارسی قرار گرفته است.

بهرام بیضایی: کاش در سرزمینی آرمانی بودیم که ناچار به رفتن نمی‌شدیم

به گزارش همشهری، هرکدام از سخنرانی‌های بهرام بیضایی یک اتفاق است و می‌توان به‌مثابه یک اثر با آن مواجه شد؛ اثری که قرائتی متفاوت از گوشه‌ای از تاریخ و فرهنگ امروز به‌دست می‌دهد و بحث‌های بسیاری را سبب می‌شود؛ قرائتی که ویژه بهرام بیضایی است؛ درست مثل آنچه درباره هوشنگ گلشیری یا چندی قبل به بهانه شاهرخ مسکوب درباره جایگاه شاهنامه و نحوه مواجهه جامعه روشنفکری ایران با فردوسی گفته است.

تلاش جمعی از نمایندگان برای مسکوت گذاشتن طرح سامان‌دهی فضای مجازی

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم با زیر سوال بردن ادعای نمایندگان موافق طرح سامان دهی پیام رسان‌های اجتماعی از درخواست جمعی از نمایندگان مجلس برای مسکوت گذاشتن این طرح خبر داد.

تهدید به مرگ” یکی از اعضای هیأت مدیره “هه‌نگاو” در رابطه با پرونده قتل باباخانی

تحقیق پیرامون پرونده قتل موسی باباخانی، یکی از اعضای حزب دموکرات توسط مقامات اقلیم کردستان ادامه دارد. در این رابطه ارسلان یاراحمدی، عضو هیات مدیره سازمان “هه‌نگاو”، از سوی مقامات امنیتی ایران تهدید به مرگ شده است.

سینا سرلک به آمریکا مهاجرت کرد

انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام سینا سرلک که از شاگردان محمدرضا شجریان در حوزه آواز است، گمانه زنی هایی درباره مهاجرت او ایجاد کرد. وی از خوانندگان مجموعه «شهرزاد» بود و چند کار را به صورت مشترک با محسن چاوشی، برای این سریال خواند.

پاسخ صریح به یک ابهام/ دفاع مرکز تحقیقات صداوسیما در برابر یک حمله داخلی

مدیرکل سنجش مخاطب مرکز تحقیقات صداوسیما در پاسخ به تشکیک و ابهام شبکه سه درباره نظرسنجی اخیر این مرکز ضمن اینکه چنین ادعایی را مصداق «دعوای درون خانه دانست که سر کوچه جار نمی‌زنند» گفت: اگر این دوستان با بنده تماس تلفنی می‌گرفتند ابهام‌شان به راحتی رفع می‌شد؛ دلیل این اعتراض ناشی از بی‌اطلاعی از زمان اجرای نظرسنجی اخیر بوده است

خبرنگار و دبیر شبکه خبر بر اثر کرونا درگذشت

یاسمن علی اکبرلو، دبیر و خبرنگار با سابقه شبکه خبر به دلیل ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا درگذشت.یاسمن علی اکبرلو از بدو تاسیس شبکه خبر در بخش‌های مختلف گروه اخبار ورزشی، به ویژه در حوزه تخصصی ورزش بانوان به عنوان تهیه کننده، دبیر و خبرنگار فعال بود و در سال‌های اخیر نیز در تحریریه رسانه‌های نوین شبکه، به عنوان دبیر خبر فعالیت داشت.

بررسی محرمانه طرح جنجالی مجلس درباره محدود‌سازی اینترنت لغو شد

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، احمد علیرضابیگی با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی طرح «لغو بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی»، گفت: در جلسه غیرعلنی الیاس نادران در موافقت با لغو بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی سخنرانی کرد.

افشاگری درباره درخواست علی لاریجانی از شورای نگهبان!

به گزارش تازه‌نیوز، حسین انتظامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: معاون وقت وزارت ارشاد، تذکر به رسانه‌ها را محرمانه ارسال می‌کرد و در مقابل اعتراض من و دیگر اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات می‌گفت این کار را می‌کنیم تا اگر علنی کردند به جرم انتشار اسناد محرمانه، زندانی شوند! می‌گفتیم چرا چیزی می‌نویسید که نمی‌توانید دفاع کنید؟

از مدرسه فرهنگ پسر حدادعادل تا قدرت پسر جبرائیلی!

به گزارش تازه‌نیوز، حجت‌الاسلام عامری در متنی اینستاگرامی و در واکنش به پست یاسر جبرائیلی درباره کنداکتور شبکه نسیم و تغییر آن بخاطر نماز پسرش نوشت: اختلاف افق از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه ایران حدود یک ساعت است، یعنی وقتی شما در تهران نماز اول وقت می‌خوانی، در ارومیه نیم ساعت مانده تا اذان و در مشهد نیم ساعت است نماز را خوانده‌اند.

موهای نگار جواهریان را این‌جوری سانسور کردند

به گزارش سرویس پلاس برخط نیوز نگار جواهریان در نقش خاتون کمی موهایش زیر کلاه معلوم است ولی در بیلبوردهای شهری آن هم سانسور شد.تصویری که در ادامه می بینید عکس های سریال خاتون است که در بیلبوردهای شهری موهای نگار جواهریان در آن سانسور شده است و پیدا نیست.

 

 

کارنامه وزیر پیشنهادی میراث و گردشگری ضرغامی؛ از نامزدی ریاست‌جمهوری تا وزارت میراث

پس از نام‌های متعدد و مختلفی که به عنوان گزینه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شده بود، سرانجام قرعه به نام «سیدعزت‌الله ضرغامی» افتاد؛ رییس اسبق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم بود.

علی سلیمانی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

علی سلیمانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که از اوایل مرداد نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا در او دیده شده بود و روزهای اخیر را در بیمارستان به سر می‌برد، در پی وخامت حالش درگذشت.

ممنوعیت خوردن خیار و هویچ برای زنان در تلویزیون / پیمان قاسم خانی فاش کرد

رکنا: پیمان قاسم خانی برخی راز های ممیزی سانسور در صدا و سیما را افشا کرد. رفت و آمد مکرر به راهروی وزارت ارشاد داد او را در آورد!  قاسم‌خانی در این گفت‌وگو درباره موضوعات مختلفی از جمله ممیزی‌های جالب و بعضا طنزگونه فیلم، تفاوت آن با «مارمولک»، مظلوم‌بودن خانم‌ها در «طبقه حساس» و… صحبت کرد

واکنش حمیدرضا آذرنگ به مرگ علی سلیمانی:واکسن نمیخواهیم

واکسن نمی‌خواهیم تیر که به قدر کافی هست بزنید خلاصمون کنید زجرکش نکنید نامردا ما دیگه نه آه‌مون گیراست نه دلمون آرزومند خلاصمون کنید … خلاص

متلک سنگین مجری شبکه افق به معاون اول رئیسی

به گزارش تازه‌نیوز، محمدرضا شهبازی، مجری شبکه افق در واکنش به صحبت‌های مخبر، معاون اول سید ابراهیم رئیسی درباره پسرش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آقای مخبر گفتن که فرزندشون فقط مدیرعامل اون هلدینگ بزرگه بوده و بقیه‌ش، به ضرورت وارد هیئت مدیره می‌شده و می‌رفته، نه اینکه همزمان عضو هفت هشت‌تا هیئت مدیره باشه.

تفتیش منزل، ضبط لوازم و احضار مهتاب قلیزاده به نهاد امنیتی

منزل مهتاب قلیزاده، خبرنگار ساکن تهران توسط ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت. ماموران در جریان این تفتیش برخی از لوازم شخصی خانم قلیزاده از جمله تلفن همراه و لپ تاپ او را ضبط کردند. اندکی پس از این تفتیش، خانم قلیزاده در چند نوبت به دفتر یکی از نهادهای امنیتی احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

فریده سپاه منصور،علیرغم دوبارتزریق دو دوز واکسن به کرونا مبتلا شد

او در گفت وگو با تاکید کرد علی رغم تزریق دو دوز واکسن در تیر سال جاری، هنگام کار در پروژه ای تلویزیونی، به کرونا مبتلا شده و یک هفته از ابتلایش می گذرد و در خانه تحت درمان است

مجری برنامه «طبیب» توبیخ شد/شبکه سه: مجری نتوانست بر احساسات و عقاید خود غلبه کند

جری برنامه تلویزیونی «طبیب» به خاطر اظهارات اخیرش در این برنامه که با واکنش های بسیاری مواجه شد، از سوی مدیر شبکه سه سیما توبیخ شد.به گزارش فارس، طالبی در این قسمت از برنامه خطاب به مسئولان حوزه درمان گفته بود دست از وعده دادن برداشته و یک هفته دهان خود را ببندند.

هژیرآزاد: قطبی ما را در تلویزیون راه نمی‌داد/ فقط جوانان در سینمای تجاری جا دارند

کاظم هژیرآزاد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: اگر جوان باشیم در سینمای تجاری جای داریم اما در تئاتر با ما بیگانه برخورد می‌کردند آقای قطبی ما را در تلویزیون راه نمی داد.

متلک جدید مجری شبکه افق به معاون اول رئیسی

مجری برنامه‌های شبکه تلویزیونی افق در توئیتی نسبت به دستور واردات واکسن توسط محمد مخبر واکنش نشان داد.به گزارش تازه‌نیوز، محمدرضا شهبازی، مجری شبکه افق باز هم به معاون اول رئیسی انتقاد کرد و در صفحه خود در توئیتر نوشت: ان‌شا الله با تحقق وعده محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی مبنی بر تولید پنجاه میلیون دز واکسن تا پایان شهریور، نیازی به اجرای دستور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر واردات بیست میلیون دز واکسن تا پایان شهریور نخواهد بود.

خداحافظی مجری صدا و سیما از تلویزیون

نجمه جودکی مجری صدا و سیما در اینستاگرام خود از اجرا در تلویزیون خدا حافظی کرد. وی در پستی نوشت: «برای مخاطبانم مینویسم.. برای مردمی که سیزده سال لحظه به لحظه حضورشان را حس کردم… دقیقا هجده سالم بود که اجرای اولین برنامه زنده‌ام را تجربه کردم… سال‌ها تلاش کردم تا در این جایگاه باشم.. و حالا در سی و یک سالگی تصمیم جدیدم را با شما شریک می‌شوم: امیدوارم جدایی و خداحافظی من از اجرا در تلویزیون بین منو شما جدایی نندازه… دوستون دارم؛ با احترام.

واکنش انجمن صنفی فیلم نامه نویسان به رخدادهای افغانستان

انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن رخدادهای امروز افغانستان و سکوت جهانی، خواستار همراهی حاکمیت و مردم ایران با شرایط مردم افغانستان شد

نقض حریم شخصی کاربران اینستاگرام توسط روبیکا / اعتراض به اکانت‌های جعلی

اپلیکیشن روبینو در اقدامی با نقض قانون کپی رایت و حریم خصوص کاربران، تمام اطلاعات کاربران را از اینستاگرام به روبینو منتقل کرده است. به گزارش تجارت ‌نیوز، زمانی که بحث طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و محدود سازی فضای اینستاگرام مطرح شد، یکی از گزینه‌های پیشنهادی جایگزین اینستاگرام روبینو بود

سلبریتی‌های عزیز میشه یک هفته سکوت کنید؟!

به گزارش تازه‌نیوز، ویدئوی کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد از سلبریتی‌ها منتشر شده و در کپشن آن آمده است: واکسن در خارج، کار و دورهمی، ورزش و گلف، کیش و امارات و ترکیه، پول و درآمد هم که میلیاردی… شما لطفا یک هفته سکوت کنید تا ما مردم عادی به بدبختی‌ خودمون برسیم!

واکنش الناز شاکردوست به ماجرای افغانستان

الناز شاکردوست یکی از بازیگران زن جوان ایران به حساب می آید. الناز شاکردوست تا به امروز توانسته در فیلم های متعددی ایفای نقش کند. الناز شاکردوست بازیگری را از تئاتر شروع کرد و توانست آثار خوبی را از خود در تئاتر بر جای بگذارد. الناز شاکردوست تا به امروز هشت جایزه فیلم فجر را به خود اختصاص داده است. الناز شاکردوست یکی از بازیگرهایی است که علاوه بر بازیگری در زمینه عکاسی و طراحی صحنه و لباس فعالیت دارد. الناز شاکردوست طرفداران بسیاری دارد.

برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارشاد منتشر شد/ انتقاد از وضعیت فعلی سینما

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از انتخاب، در این برنامه ۸۳ صفحه‌ای، وضع موجود در حوزه‌هایی همچون هنرهای نمایشی، موسیقی، سینما، کتاب، مطبوعات، فرهنگ عمومی و … توصیف و راهبردها و راهکارهایی ارائه شده است.

 

اسعدیان خطاب به وزیر پیشنهادی ارشاد: خبر دارید که دوستانتان به کابل رسیده‌اند؟

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌های خود برای این وزاتخانه را منتشر کرده است. او در این برنامه ۸۳ صفحه‌ای از فعالیت‌های کنونی در حوزه‌ هنرهای نمایشی، موسیقی و انتشار کتاب به‌شدت انتقاد کرده و نهادهای صنفی همچون خانه سینما و خانه موسیقی را «فاقد وجاهت قانونی» و «مرکز تولید بحران» دانسته است.

فرشته طائرپور به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت

فرشته طائرپور، تهیه‌کننده باسابقه سینما به دلیل عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

متلک سنگین نماینده مجلس به صداوسیما و ساترا: ماهی‌گیری ممنوع!

نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به رفتار زشت ساترا در خصوص روبیکا، به این سازمان زیر مجموعه صداوسیما هشدار داد که از آب گل آلود ماهی گیری نکند!

همدردی محسن تنابنده با افغانستان: نمی‌دانیم از کدام مصیبت بنالیم

مادر، وطن هم‌سایه  هم‌زبان هم‌آفتاب نمی‌دانیم از کدام مصیبت بنالیم»«شکستن هم زمان بیست استخوان»، به نویسندگی و کارگردانی جمشید محمودی، تهیه‌کنندگی نوید محمودی و بازی محسن تنابنده، فرشته حسینی، مجتبی پیرزاده، سعید چنگیزیان، علیرضا استادی و …  در سال ۱۳۹۶ تولید و در شهریور و مهر ۱۳۹۸ در سینماهای ایران اکران شد. این فیلم، نماینده افغانستان در نود و یکمین جوایز اسکار بود.

حمله آتشین همایون غنی زاده به وزیر پیشنهادی: آمده‌اید ارث پدرتان را از اهالی فرهنگ طلب کنید؟

همایون غنی زاده کارگردان، فیلمنامه‌نویس و هنرپیشه تئاتر و سینما با انتقاد شدید از رویکرد اسماعیلی در برنامه‌های ارائه شده او، در صفحه اینستاگرامش نوشت:

جناب وزیر ارشاد پیشنهادی که نمی دانم که هستی و از کجا پیدایت شده!شمایی که تراوشات فکری و ذهنی و هنری خود را معلوم نیست از کدام فیلتر معیوب زهوار دررفته ای عبور داده ای! من در این ۲۰ سال فعالیتم وزیر پیشنهادی بی سوادتر و خالی تر از شما ندیده ام!

برنامه وزیر فرهنگ رئیسی کپی از آب درآمد

به گزارش تاز‌ه ‌نیوز، کاربران شبکه‌های اجتماعی با بررسی برنامه پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد پیشنهادی رئیسی به نکته جالبی رسیدند. روح الله انصاری در پستی توئیتری نوشت: تمام برنامه پیشنهادی وزیر فرهنگ دولت ‎رئیسی از یک پایان‌نامه در سال ۱۳۹۳ کپی و پیست شده است. تمام آمارها در سال ۱۳۹۳ جمع شده و افق آمارها سال ۱۴۰۰ است، منتها آنقدر تنبل بودند که زمان تغییر تیتر پژوهش به «برنامه وزارت فرهنگ» ، حواسشان به «پاندمی کرونا» نبود.

افشاگری درباره معامله وزیر پیشنهادی کار با نمایندگان و رسانه‌ها!

به گزارش تازه‌نیور، علی غفاریان، مدیر مسئول سایت خبری صراط نیوز در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به حمایت‌های ناگهانی برخی نمایندگان مجلس و رسانه‌ها از حجت‌الله عبدالملکی، وزیر پیشنهادی کار و تعاون نوشت:شستا و صندوق بازنشستگی از زیر مجموعه های اقتصادی وزارت کار بیش از ۹۰۰ کرسی هیات مدیره دارند توزیع این کرسی ها بین برخی از نمایندگان و اهالی رسانه دلیل حمایت تمام قد از حجت الله عبدالملکی گزینه بی تجربه و نامربوط این وزارتخانه است چه می کنه این روحیه معامله گری…

هنرمندان خطاب به وزیر پیشنهادی ارشاد ایران؛ اینجا نه شوروی ‌استالین است نه افغانستان ‌طالبان

انتشار برنامه‌های تند و انتقادی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اوضاع سینمایی و تئاتری ایران با موجی ازواکنش‌ها و اعتراض جامعه هنری ایران و شبکه‌های اجتماعی روبرو شده و منتقدان، افکار و برنامه‌های او را نزدیک به طالبان دانسته‌اند.

وزیر پیشنهادی رئیسی برای وزارت ارشاد: نباید به هنرمندان ضد ارزش ساکن خارج از کشور مجوز داد

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در برنامه‌ای که پیرامون فعالیت‌های موسیقایی کشور ارائه داده ضمن ارائه گزارشی درباره وضعیت موجود برنامه‌های کامل خود را در حوزه موسیقی کشور ارائه داده است.

حسین کیانی: ما اصلا اگر وزیر فرهنگ و ارشاد نخواهیم چه کسی را باید ببینیم؟

به گزارش تازه نیوز، در ادامه موج انتقادات و اعتراضات اهالی فرهنگ و هنر به معرفی محمد اسماعیلی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین کیانی با انتشار این تصویر از این، طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود به اظهارات جنجالی این وزیر پیشنهادی واکنش نشان داد و نوشت:پرسشی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس ما اصلاً اگر وزیر فرهنگ و ارشاد نخواهیم چه کسی را باید ببینیم؟

روبیکا از «گوگل‌پلی» اندروید و «ایتونز» اپل حذف شد

‌به گزارش تازه نیوز، به علت تخلفات گسترده و گزارش‌ها درباره جعل هویت و اطلاعات کاربران و نقض قوانین اطلاعات کاربر، «روبیکا» از سرویس‌های دانلود معتبر حذف شد.این در حالی است که چندی پیش، ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) نیز مجوز سرویس صوت و تصویر اپلیکیشن روبیکا را باطل و پخش تبلیغات بازرگانی آن در رسانه‌ملی را ممنوع اعلام کرده بود.

حسن ریاضی (ایلدیریم) بر اثر کرونا درگذشت

ایسنا نوشت: حسن ریاضی (ایلدیریم)، شاعر، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار کشورمان، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

رضا صادقی به وزیر پیشنهادی: اخوی، از پیکره هنر موسیقی چیزی نمانده که شما هم رَنده کنی
اخوی وزیر پیشنهادی، از پیکره هنر موسیقی دیگه چیزی باقی نمونده که شما هم رنده کنی، این موسیقی به حد کافی خودی زده و غربت نشین بوده که امروز شده صحنه شاخ و شانه کشیدن های شما و دوستان، حق هم داری، از راه رسیدی و می‌خوای گربه رو دم حجله بکشی، ولی گفتم اطلاع بدم… عروس و داماد این حجله سالهاست سیاهپوش تقدیر حرام و مکروه این سرزمینندر ضمن از ما که گذشت حیف عمری که به امید بهبودی گذشت در مورد تولید بحران هم یکم اطرافتان را ببینید لطفاًنمیشه یک روز بی استرس داشت

رضا صادقی مهاجرت می‌کند/ من وطنم رو در خودم می‌کارم و با خودم می‌برم

از یه جا به بعد، دیگه فقط چمدونت می‌مونه و بلیط… به اونی که منتظر فرصت میشینه تا روحت رو لگد کنه، تا تمام کثافت افکارش رو روت بالا بیاره، اونی که دنبال بهانه است تا هرچی، هرجا جرات نکرد بگه رو به تو بگه و اگر جوابشو بدی میگن “از تو بعیده”، نمیگن هموطن.من وطنم رو در خودم می کارم و با خودم میبرمش…

استفاده سیاسی از هنر ممنوع!

حمیدرضا شکارسری با بیان این‌که سیاست نباید عنان فرهنگ را به دست بگیرد و با انتقاد از استفاده سیاسی از فرهنگ و هنر می‌گوید: نباید از این‌که هنرمند منتقد است، بترسیم. راه و چرخ فرهنگ باید در اختیار اهالی فرهنگ باشد، بدون این‌که وابستگی‌های سیاسی آن‌ها مورد نظر قرار بگیرد.

نشست سه‌ساعته وزیر پیشنهادی فرهنگ با مدیران رسانه‌ها

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشستی با مدیران خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری درباره برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این وزارتخانه در دولت سیزدهم به همفکری و تبادل نظر پرداخت.

تحریف واقعیت در کتاب درسی پایه نهم؛ برتری ایران در درمان کرونا

وزارت آموزش‌و‌پرورش در کتاب «مطالعات اجتماعی» پایه نهم ادعای «برتری» جمهوری اسلامی ایران در درمان کرونا را مطرح کرده است. آمار جان‌باختگان کرونا در موج پنجم هر روز رکورد می‌‌شکند و سیر صعودی ابتلا به بیماری و کمبود تخت‌ بیمارستانی کار را به جایی رسانده است که برخی بیماران در حیاط بیمارستان‌ها و روی زمین بستری می‌شوند. از سوی دیگر، کمبود دارو و روند کند واکسیناسیون مردم را به بازار سیاه دارو روانه کرده است.

پلمب کافه قنادی فرانسه در تهران به دلیل طرح روی جعبه های شیرینی

کافه قنادی فرانسه در تهران در حساب توئیتر خود، از پلمب این مکان خبر داد و علت را طرح روی جعبه های شیرینی عنوان کرد. بر روی جعبه های شیرینی این قنادی تصاویری نوستالژیک مربوط به دهه ۴۰ خورشیدی تهران از جمله پیکان، ایران ناسیونال، آهنگ‌ تولدت مبارک انوشیروان روحانی و همچنین تصاویر قدیمی این قنادی چاپ شده بود.

عصبانیت خبرگزاری فارس از سوالهای مجری رادیو جوان درباره واکسن کرونا

به گزارش فارس پلاس، مصاحبه شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با مجری رادیو جوان درباره واکسن این روزها تیتر اصلی رسانه های ضدانقلاب قرار گرفته است. پرسش و پاسخ از مسوول، صادقانه و صریح و واقع بینانه حق رسانه است. اما سوال‌های جهتدار و هدایت مسوول به سخنان حاشیه‌ساز و غیرواقع در شأن رسانه انقلاب اسلامی است؟

اعتراض ها ، انتقاد و تجمعات

خانه تئاتر، در حمایت از مردم خوزستان، بیانیه صادر کرد

نهاد صنفی خانه تئاتر در حمایت از مردم خوزستان، «روزهای محاصره و مقاومتِ مردمانِ آزاده‌ جنوب در سال‌های جنگ» را یادآوری کرد.متن بیانیه‌ نهاد صنفی خانه‌ تئاتر در حمایت از هم‌وطنانِ خوزستانی به شرح زیر است:سنجاقک‌هارانکشید آقایان مرگ، مرگ می‌آورد. خوزستان پاره‌ تنِ ایرانِ ماست.یادآورِ پایمردی و غیرتِ دورانِ ماست
بَدست‌بَدستِ این سرزمینِ تشنه آمیخته با خونِ سیاووشانِ ماست.سنجاقک‌ها را نکشید آقایان مرگ، مرگ می‌آورد.پاسخِ اعتراضِ مشروعِ‌ هر خوزستانی،سیلی نیست که هر سیلی،سِیلی خانمان‌انداز می‌شود روزی.سنجاقک‌ها را نکشید آقایان
مرگ، مرگ می‌آورد

حسین انتظامی: ‏هنوز عده‌ای فکر می‌کنند محیط‌زیست، یک ترم سانتی‌مانتالیستی است

رییس سازمان سینمایی در حساب توییتری خود نوشت: وقتی با طبیعت بی‌رحمانه رفتار کنیم او هم بناچار پاسخ می‌دهد، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در واکنش به خشکسالی و آسیب‌های زیست محیطی که طی این ایام ایران را در برگرفته در توییتر نوشت: «‏هنوز عده‌ای فکر می‌کنند محیط زیست، یک ترم سانتی‌مانتالیستی است. وقتی با طبیعت بی‌رحمانه رفتار کنیم، او هم بناچار پاسخ می‌دهد. چند دهه پیش غربی‌ها به مخاطرات توسعه شتابناک صنعتی پی بردند و توسعه پایدار مطرح شد. خیلی از تصمیم‌گیران ما فکر می‌کنند این یعنی توسعه مستمر! دیده‌ام که می‌گویم!»

اعتراض شدید پرویز پرستویی با مشت خونین: نکند هنوز خوابند؟

به گزارش تازه نیوز، پرویز پرستویی بازیگر توانمند سینما با انتشار پستی در اینستاگرام به اعتراض نسبت به وضعیت موجود خوزستان پرداخت و با کنایه به دولت نوشت: خدایااین چه مصیبتی است که گریبانگیر این مرزو بوم شده؟گویی همه جاتعطیل است! که هست.حتی مسئولین هم در مرخصی و استراحت هستند.مردم‌ خوزستان،یا بهتر بگویم همسایه ها بجان هم افتاده اند.آیا این مامورین مسلح که در کوی و برزن خوزستان مقابل همنوع و همسایه خود ایستاده اند از جای دیگری آمده اند؟

کنایه عباس عبدی به صدا‌و‌سیما درباره خوزستان

عباس عبدی در واکنش به سخنان امروز رهبر انقلاب و در انتقاد از صدا‎و‎سیما توئیتی منتشر کرد.عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‎طلب با اشاره به سخنان امروز رهبر انقلاب درباره بحران خوزستاندر توئیتی نوشت: اگر رسانه و صدا و سیمای آزاد در کشور داشتیم نیازی به این نبود که برای اطلاع از وضع جامعه منتظر اعتراضات مردم باشیم. آن هم در زمانی که حل مشکل دیر شده است. متهم ردیف اول، فقدان آزادی رسانه است.

سکوت اصغر فرهادی شکسته شد: گوش کن!

اصغر فرهادی از لزوم شنیده‌شدن صدای مردم دردمند خوزستان گفت:وی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، از همکارانش (کانون کارگردانان) خواست به‌جای نصب بنر و عکس او برای تبریک دریافت جایزه بزرگ هیات‌داورانِ هفتادوچهارمین جشنواره فیلم کن در خیابان‌های تهران، فرصتی را برای بیان دردهای مردم خوزستان، فراهم کنند.

داریوش ارجمند: مردم جنوب اسوه استقامت هستند/ اغتشاشگران در خوزستان راه به جایی نمی برند

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: اغتشاشگران همیشه هستند و حضورشان در ماجرای خوزستان اهمیتی ندارد و راه به جایی نمی برند و مردم این مملکت بیدی نیستند که با این بادها بلرزند. داریوش ارجمند» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس،  گفت: خدا باید مشکل مردم خوزستان را با فرستادن باران حل کند. خوزستان سرزمینی بود که تشنگی نداشت و در حق این مردم کوتاهی کردند.

مجید مجیدی: بنیاد مستضعفان با دریایی از ثروت، برای مردم چه می‌کنید؟!

مجید مجیدی گفت: بنیاد مستضعفان روی دریای ثروت خوابیده سوال من این است شما برای مردم چه می‌کنید؟ جهت اطلاع به شما بگویم که در سال بخش عظیمی از درآمدشان برای تامین لباس و پوشاک مستضعفان خرج می‌شود ولی همان بحث ماهی دادن به مردم است و نه ماهیگیری. بنیاد مستضعفان مثال است تعداد این سازمان‌ها بسیار زیاد است که میلیارد پول خرد آنها به شمار می‌رود.

بیانیه جمعی از هنرمندان استان فارس در حمایت از اعتراضات خوزستان

شماری از هنرمندان استان فارس با انتشار بیانیه ای از اعتراضات مردم خوزستان حمایت کردند و خواستار رفع مشکلات آنها شدند. در بخشی از نامه مذکور خطاب به مسئولان مربوطه آمده است «آنچه اهمیت دارد اقدامی اساسی و تأثیرگذار در بهبود زیست مردمانی است که امروز در دشوارترین وضعیت به سر می‌برند. امروز که مسئولیت دارید، بی‌درنگ تدبیر کنید به خوزستان عزیز آب برسانید و برای کم آبی سراسر این استان، با مشورت اهالی فن و متخصصان، اندیشه‌ای ماندگار و کاری درست و علمی انجام دهید»

درخواست جمعی از روزنامه نگاران داخل ایران: به سرکوب و خشونت در خوزستان پایان دهید

جمعی از روزنامه نگاران و خبرنگاران داخل ایران با حمایت از اعتراضات اخیر مردم خوزستان، خواهان توقف خشونت و سرکوب شدند. این روزنامه نگاران در بیانیه ای “سرکوب صدای اعتراض به حق مردم خوزستان و رسانه هایی که تلاش دارند روایتی صادقانه از درد و خواست مردم ارائه دهند” را محکوم کردند.

محسن چاوشی: آب قرارِ زندگی بود، نه بهانه‌ مرگ و جدایی

محسن چاووشی دراعتراض به وضعیت خوزستان نوشت: آب قرارِ زندگی بود، نه بهانه‌ی مرگ و جدایی… باور کردنی نیست که در نتیجه‌ی چندین سال سیاست‌های نادرست ، نخل‌هایی که گلوله‌های صَدّام نتوانست خم به ابرویشان بیاورد، سوختند و افتادند. باید بازگردیم و ببینیم که چگونه این همه تصمیم اشتباه کنار هم قرار می‌گیرند تا بر لب خشک کارون تَرَک بنشیند.

پست انتقادی مهدی یراحی درباره خوزستان

 مهدی یراحی خواننده جوانی که به ترانه‌های اعتراضی مشهور است و بارها از این بابت ممنوع‌الکار شده، اصالتا یک خوزستانی است. او ترانه‌هایی برای خوزستان و اهواز و آبادان خوانده و کنسرت‌های پرشوری در این شهرها اجرا کرده است حالا یراحی در پستی توییتری از کسانی که اعتراضات خوزستانی‌ها را به حاشیه می‌برند انتقاد کرده و به دفاع از همشهریان خود پرداخته است. او می‌نویسد: «براى منافع شخصى و کاری خود، به مردم انگِ جدایی_طلب می‌زنند، با ادبیاتی مزورانه که نه سیخ بسوزد نه کباب. مطالبه‌ی این مردم مسالمت‌آمیز و معلوم است. آب، خاک، هوا، کرامت انسانی و آزادی!

مجری تلویزیون: مردم نخواهند نمایندگان از آنها صیانت کنند، باید که را ببینند؟مهراب قاسم خانی: اسم طرح مجلس باید تجاوز به حقوق کاربران فضای مجازی باشد!

انتقاد تند محمدرضا یزدانپرست، روزنامه‌نگار و مجری از طرح صیانت مجلس: مردم نخواهند ازشان صیانت کنید، باید که را ببینند؟! نمایندگان غمخوارِ(!!!)هزارویک گرفتاری مردم!  حتما در “عصرجدید” شرکت کنید؛ استعداد حیرت‌زایی دارید در عصبانی‌کردن ملت!

تجمع اعتراضی شماری از هنرمندان وشهروندان در تئاتر شهر تهران

گروهی از هنرمندان و شهروندان به دنبال انتشار یک فراخوان در حمایت از مردم خوزستان و اعتراض به شرایط کشور، در تئاتر شهر تهران دست به تجمع اعتراضی زدند. شهروندان معترض در جریان این تجمع شعارهایی در حمایت از خوزستان و در اعتراض به شرایط کنونی کشور، و پس از ورود نیروهای نظامی شعارهایی علیه سیدعلی خامنه ای و جمهوری اسلامی سر دادند. این تجمعات با ورود نیروهای نظامی و امنیتی به خشونت کشیده شد

بیانیه ۱۵۲ وکیل دادگستری؛ طرح موسوم به “صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی” نقض حقوق بنیادین عموم مردم است

۱۵۲ وکیل دادگستری با انتشار بیانیه ای ضمن اعتراض به نقض حقوق بنیادین عموم مردم در دسترسی به گردش آزاد اطلاعات و آزادی‌های مشروع و حفظ حریم خصوصی، طرح جدید مجلس موسوم به «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» را محکوم کردند.

اعتراض کارگردان «دودکش» به «دودکش ۲»: صدا و سیما خدا قوت!

محمدحسین لطیفی ـ کارگردان سریال «دودکش» ـ در یادداشتی، اعتراض خود را نسبت به ساخت «دودکش ۲» بدون اجازه وی به عنوان صاحب اثر اعلام کرد.وقتی همه دوستان من چه بازیگران محترم و عزیز، دست‌اندرکاران پروژه و مدیر محترم شبکه و ریاست صدا و سیما در کنار هم این کار را بدون صاحب اصلی آن روی آنتن بردند، مرگ کامل و حتمی قانون کپی‌رایت را در ایران اعلام کردند.

انتقاد ستار اورکی، آهنگساز و موسیقی‌دان، از سرکوب اعتراض‌های خوزستان

ستار اورکی، آهنگساز و موسیقدان، جمعه شب هنگام دریافت جایزه در مراسم معرفی برگزیدگان دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران، به سرکوب سنگین اعتراضات اخیر خوزستان و شلیک نیروهای امنیتی به معترضان واکنش نشان داد و گفت باید مرگ بر مسئولانی فرستاد که «ممکلت را به این روز کشانده‌اند.

بیانیه خانه تئاتر: هر دو دقیقه جان باختن یک ایرانی حق ما نبود

خانه تئاتر ایران در بیانیه‌ای با انتقاد از عملکرد حکومت در مدیریت کرونا نوشت که کارِ مردمِ بی‌پناهِ ایران از فاجعه گذشته و به آمار تبدیل شده است. ین مؤسسه فرهنگی – هنری خطاب به مقامات تأکید کرد که تاریخ دربارهٔ آنچه باید انجام می‌دادند و ندادند، قضاوت خواهد کرد و افزود: «هر دو دقیقه، جان باختن یک ایرانی حق ما نبود.»

 

امیرمهدی ژوله، نویسنده و بازیگر در اظهارات تندی علیه وزیر بهداشت خواستار محاکمه نمکی شد.

ژوله با انتشار تصویری از وزیر بهداشت در اینستاگرام خود با گلایه شدید از عملکرد نمکی در دروان کرونا نوشت:به‌ جای عکس رفقای مقتول‌مان، عکس قاتل را بگذاریم! و خواستار محاکمه نمکی باشیم.

جعفر پناهی خواستار پاسخگویی خامنه‌ای در مورد «به خطر انداختن جان» مردم ایران شد

جعفر پناهی، کارگردان سرشناس ایرانی، روز جمعه در پیامی خواستار پاسخگویی مستقیم آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در قبال تصمیمات و سخنانش درباره بیماری کرونا و بحران ناشی از آن در کشور شد.

محمد رسول‌اف درباره دستورهای مرگبار خامنه‌ای: روز دادخواهی خواهد رسید؛

محمد رسول‌اف فیلمسازی که از فعالیت هنری ممنوع شده امروز جمعه ۲۱ امردادماه در حساب توئیتر خود یک ویدئو حاوی مجموعه‌ای از دستورهای علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی درباره کرونا منتشر کرد و نوشت: «این ویدئوها نشان می‌دهد که «دستورها» را چه کسی صادر می‌کند.»

اعتراض گسترده هنرمندان به وضعیت بغرنج کرونا

روزانه بیش از ۵۰۰ هموطن بر اثر کرونا از دنیا می‌روند و بسیاری از هنرمندان ضعف مدیریتی در کنترل ویروس و عدم واکسیناسیون فوری را دلیل این اتفاق می‌دانند.

اعتراض شدید ستارگان سینما به حساب‌های کاربری جعلی در «روبیکا»/ ترانه علیدوستی: شکایت می‌کنم

ایجاد اکانت‌های جعلی چهره‌های سرشناس در اپ روبینو که از زیرمجموعه‌های روبیکاست صدای اهالی سینما را درآورده است. به گزارش تازه نیوز، طی روزهای اخیر بسیاری از فعالان فضای مجازی به ویژه بازیگران سینما از وجود اکانتی جعلی به نامشان در اپلیکیشن ایرانی روبیکا خبر داده‌اند.

بيانيه انتقادي خانه تئاتر درباره برنامه‌هاي وزير پيشنهادي ارشاد

پس از انتقادهای گروه‌هایی از هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری به برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم، خانه تئاتر هم بیانیه پر از نقدی در این زمینه صادر کرد.


حمله کیومرث پوراحمد به وزیر پیشنهادی ارشاد: تا حالا چندتا فیلم دیدی؟

حواشی وزیر پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برنامه عجیب منتشر شده از سوی او ادامه دارد. آقای وزیر پیشنهادی ارشاد! تا به حال چندتا فیلم دیده ای که درصد بی حیایی زن ها را تشخیص داده ای؟چندتا کتاب خوانده‌ای؟ و چه کتاب هایی؟ چند نمایش برصحنه دیده‌ای؟ چندکنسرت رفته ای؟ به چند نمایشگاه نقاشی و عکاسی رفته ای؟ بعید میدانم هوشنگ سیحون و ذکاء الملک را بشناسی! جنابعالی ازخانۀ سینماچه می دانی؟!

۲۴ صنف سینمایی به وزیر ارشاد رئیسی: اگر قصد تعطیلی سینما را دارید، تعارف نکنید!

به گزارش تازه‌نیوز، در حالی که محمد مهدی اسماعیلی گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد پس از انتشار برنامه خود مورد انتفادات زیادی از جانب دست‌اندرکاران سینما، تئاتر و سایر صنوف هنری قرار گرفت، امروز شنبه ۲۴ صنف عضو خانه سینما بیانیه‌ای اعتراضی در باره برنامه‌های اعلامی وزیر پیشنهادی ارشاد منتشر کردند.

بازداشت ها

بازداشت مدیر یک کانال تلگرامی در آزادشهر

یک شهروند در آزادشهر که مدیریت چند کانال تلگرامی را عهده دار بود، به دلیل آنچه که “اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه دستگاه های دولتی” عنوان شده است، توسط پلیس فتا بازداشت شد.

بازداشت یک شهروند تحت عنوان “شیطان پرستی و انتشار تصاویر خالکوبی” در کرج

یک شهروند در کرج به دلیل آنچه که “انتشار تصاویر خالکوبی و شیطان پرستی” عنوان شده است، توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شد. ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

مدیر یک کانال تلگرامی در ارومیه به ۷ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد

یکی از فعالین مذهبی اهل بوکان که سال گذشته توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده بود، به حبس محکوم شد.برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، طی روزهای گذشته جعفر اوصافی فعال مذهبی اهل بوکان توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “عضویت در گروه‌های تندرو مذهبی” به تحمل ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم گردید

دستگیری گردانندگان یک پیج اینستاگرامی ضدامنیتی توسط وزارت اطلاعات
سربازان گمنام امام زمان عجل الله فرجه الشریف دریک عملیات پیچیده شناسایی عوامل و گردانندگان یک پیج اینستاگرامی با نام سارابلیلار را که چندین سال مطالب موهن ضد دینی و امنیتی منتشر می کرد دستگیر کردند.

بازداشت یک شهروند به دلیل انتشار تصاویری در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان گیلان، از بازداشت یک شهروند در یکی از شهرهای این استان به دلیل آنچه که انتشار “فیلم و تصاویر نامتعارف” خوانده است خبرداد. “طی رصد و پایش به عمل آمده توسط کارشناسان پلیس فتا استان گیلان، مشخص شد شخصی با ایجاد یک صفحه در اینستاگرم، اقدام به انتشار فیلم و تصاویر نامتعارف اخلاقی کرده است”.5

صدور و اجرای حکم

مرتضی حق بیان، روزنامه نگار به حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شد

مرتضی حق بیان، روزنامه ‌نگار ساکن شهرستان سنندج، توسط دادگاه کیفری این شهر به ٢ سال و شش ماه حبس تعزیری، ۹۰ ضربه شلاق و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

مشاور حسن روحانی توسط هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد

حسام‌الدین آشنا، مشاور ارشد حسن روحانی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری ایران در دادگاه جرایم سیاسی، توسط هیات منصفه مجرم شناخته شد.آقای آشنا از افراد نزدیک به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران شناخته می‌شود

سنندج، دو فعال رسانه‌ای به ۵ سال حبس و ۱۸۰ ضربه شلاق محکوم شدند

طی روزهای گذشته دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران دو فعال رسانه‌ای و فعال تلگرامی اهل سنندج را جمعاً به ۵ سال حبس و ۱۸۰ ضربه شلاق و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه محکوم کرده است.

با رد رای دیوان عالی کشور؛ دادگاه تجدید نظر، کیوان صمیمی را به ۲ سال حبس محکوم کرد

محمود بهزادی‌راد وکیل کیوان صمیمی، سردبیر نشریه ایران فردا و از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر، علیرغم قبول درخواست اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور، شعبه هم عرض با رد نظر دیوان، محکومیت آقای صمیمی را از ۳ سال به ۲ سال حبس کاهش داده است.

علمی ، فرهنگی

راه‌آهن سراسری ایران به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو به ثبت رسید

سازمان یونسکو روز یکشنبه سوم مرداد اعلام کرد راه‌آهن شمال-‌جنوب ایران که در زمان رضا شاه ساخته شده است، به ثبت جهانی رسید.خط آهن ایران که دریای خزر را به مناطق جنوب غربی کشور در خلیج فارس وصل می‌کند، در مسیر خود از دو منطقه کوهستانی بزرگ گذشته و از روی پل‌ها، رودها، بلندی‌ها، جنگل‌ها و دشت‌ها عبور می‌کند که در مسیر آن چهار اقلیم مختلف آب‌وهوایی وجود دارد.

غیبتِ سینمای ایران در “جشنواره ونیز” / رقابت ۲۱ فیلم بر سر “شیر طلا

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در سایت ورایتی آمده است: «آلبرتو باربرا» مدیر جشنواره “ونیز” به همراه «روبرتو چیکوتو» رئیس دوسالانه ونیز در یک نشست خبری، فهرست فیلم‌های هفتاد و هشتمین دوره این رویداد سینمایی را در حالی اعلام کردند که برای اولین بار در 9 سال اخیر، سینمای ایران امسال هیچ فیلمی در بخش رسمی ونیز نخواهد داشت.

منظر فرهنگی اورامانات ایران هم در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد

منظر فرهنگی اورامانات در استان‌های کرمانشاه و کردستان در چهل‌وچهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو به عنوان بیست‌وششمین اثر میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.منظر فرهنگی اورامانات حدود ۴۰۹ هزار هکتار عرصه و حریم دارد که ۱۰۶ هزار هکتار آن مربوط به عرصه و ۳۰۳ هزار هکتار نیز جزو حریم است. این پرونده سال ۹۹ به یونسکو فرستاده شده بود.

جشن مستند، آیینی تخصصی با حضور نخبگان سینمای مستند است

دبیر دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد، گفت: عنوان جشن در این دوران شاید کمی گمراه کننده باشد اما بهتر است بگوییم این یک رویداد فرهنگی هنری مهم و جدی در حوزه سینمای مستند است که آثار نخبگان و بهترین مستندسازان ایرانی را بازنگری و ارزیابی می‌کند.

کمبودها و محرومیتها

خسارت طرح اینترنت مجلس برای کسب‌وکارها

در شرایط اقتصادی کنونی طرح جنجالی مجلس برای اینترنت می‌تواند کسب‌وکارهای خرد کشور را دچار مشکلات فراوانی کند و به درآمد روزانه میلیون‌ها کاربر ضرر بزند. علاوه بر انتقادات بسیاری که از طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» از زوایای مختلف مطرح می‌شود، یکی از مهم‌ترین موضوعات، مسئله آسیب به کسب‌وکارهای خرد است که در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام فعالیت می‌کنند. این پلتفرم‌ها توانسته‌اند در شرایط نامناسب اقتصادی و نبود اشتغال، بخش قابل‌توجهی از مردم را به‌خود جذب کنند و ممر معاش آنها باشند.

کارگردان و تهیه‌کننده سینما: از ما بابت سانسور در شبکه نمایش خانگی پول می گیرند!

محمدمهدی عسگرپور، با اشاره به این‌که نظارت بر تولیدات شبکه نمایش خانگی، در حال حاضر آسیب‌زننده است و مشکلات زیادی هم دارد، با تعجب به این موضوع اشاره کرد که از سازندگان آثار در این حوزه، برای ممیزی، پول هم دریافت می‌شود.به گزارش خبرآنلاین، محمدمهدی عسگرپور، کارگردان و تهیه‌کننده سینما، شامگاه جمعه اول مرداد، مهمان برنامه «پرانتز بازِ» رادیو نمایش بود و توضیحاتی را درباره نظارت و سانسور ارایه کرد.

مخالفت رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بررسی طرح «سامان‌دهی فضای مجازی» در کمیسیون تخصصی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با واگذاری اختیار بررسی طرح «سامان‌دهی فضای مجازی» به کمیسیون‌های تخصصی مجلس مخالفت کرد و گفت: پیشنهادم برای طرح مهم «صیانت از فضای مجازی» تشکیل کمیسیون مشترک اجتماعی، فرهنگی و قضایی است.

قطعی اینترنت در خوزستان رکورد آبان ۹۸ را زد

در حالی که اعتراضات مردم خوزستان وارد دوازدهمین شب خود شده است و مردم در برخی شهرهای دیگر هم به این اعتراضات پیوسته‌اند، حکومت ایران با ایجاد اختلال در اینترنت و تلفن همراه، تلاش دارد صدای معترضان را سرکوب کند.

جزئیات مهم از مصوبه جنجالی اینترنت/ ۵ جایگزین داخلی برای اینستاگرام

روح‌الله مومن‌نسب به‌ عنوان یکی از کارشناسان طرح موسوم به صیانت از حقوق کاربران، جزئیات جدیدی از تدوین این طرح جنجالی گفته است. به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از همشهری، طرح «صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» پس از آخرین اصلاح، چندین‌بار در نوبت دستور صحن مجلس قرار گرفته تا برای بررسی آن در قالب اصل ۸۵ رای‌گیری شود. به‌عبارت دیگر، حامیان این طرح با روش‌های مختلف تلاش می‌کنند که آن را خارج از صحن علنی و به دور از چشم نمایندگان و حدود ۹۴ میلیون کاربر اینترنت و فضای مجازی تصویب و برای اجرای آزمایشی ابلاغ کنند.

مرگ اینترنت در ایران؟/ چین می‌شویم نه کره شمالی

با طرح جدید مجلس برای مسدودسازی فضای مجازی آینده اینترنت در ایران چه می‌شود؟ طرحی که به گفته فعالان این حوزه باعث مرگ اینترنت در ایران می‌شود و همه‌ی کسب‌وکارها آسیب می‌بینند. به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، ساعتی پیش نمایندگان مجلس طرحی را تصویب کردند که به موجب آن مسدودسازی اینترنت در ایران به کمیسیون فرهنگی مجلس سپرده شد. اما نگاه این کمیسیون به اینترنت چیست و با طرح جدید مجلس اینترنت چه خواهد شد؟

هانیه توسلی: شرم بر مسئولانی که خودشان چند ماه است واکسن کرونا زده و برای مردم کاری نمی کنند

به گزارش دیده بان ایران، هانیه‌توسلی به افزایش آمار مرگ و میر کرونا واکنش نشان داد و در پیج اینستاگرام خود با اشاره به درگذشت علی سلیمانی هنرمند و بازیگر سینما و تلویزیون بر اثر ابتلاء به کرونا نوشت: شرم بر مسئولانی که خودشان، خانواده و نوه و نتیجه‌شان چند ماه واکسن زدن؛ شرم…شب راحت می‌خوابید؟

جعفری: به خاطر نپذیرفتن سریال‌های امنیتی حق کار در صداوسیما ندارم

قاسم جعفری ـ نویسنده و کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون ـ در نامه‌ای خطاب به رییس سازمان صداوسیما، با اشاره به حذفیاتی که گریبان سریال آخرش «زندگی زیباست» را گرفته است و همچنین ۱۵ سال دوری اجباری از این رسانه، به رییس رسانه ملی هشدار داد که در صورت ادامه دادن این رویکرد در قبال هنرمندان و تولید برنامه‌های تلویزیونی، مردم این سرزمین، برنامه‌های صداوسیما را تماشا نخواهند کرد

لغو کنسرت ها و نمایش فیلم ها

پایان اجباری سریال «گیسو»؛ منوچهر هادی از کارگردانی کنار گذاشته شد

منوچهر هادی، کارگردان «گیسو» که ادامه مجموعه «عاشقانه» است، از پایان اجباری این سریال و کنار گذاشته شدنش از کارگردانی پروژه گفت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منوچهر هادی، متنی اینستاگرامی را درباره سرنوشت مبهم سریال «گیسو» (عاشقانه ۲) که در حال پخش از شبکه نمایش خانگی است، منتشر کرد.

شاهکار«ساترا» در لغوکنسرت تهران در دقیقه نود!

تعطیلی ناگهانی کنسرت آنلاین «نغمه‌های تهران» با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.به گزارش تازه‌نیوز، بعد از اتفاقات اخیر ساترا در مورد سریال «زخم کاری» و سانسورهای متعدد این سریال، حالا تعطیلی ناگهانی کنسرت آنلاین تهران، خبر ساز شده است. برخی خبرنگاران موسیقی درباره این تعطیلی ناگهانی نوشتند: به دلیل تعطیلی و عدم امکان انجام مراحل اداری اخذ مجوز ‎ساترا کنسرت «نغمه های تهران» شب گذشته لغو و به تاریخ دیگری موکول شد!

مطبوعات

رونمايى كيهان از آرزوى عجيب مردم ايران!

روزنامه کیهان یکبار دیگر دولت روحانی را مورد انتقاد قرار داد و برای محدودیت سازی فضای مجازی راهکار ارائه داد.فضای مجازی که دولت روحانی اصرار دارد به بی‌صاحب بودن و بی‌در و پیکر بودنش افتخار کند، اگر به مدیریت اهلش درآید می‌تواند رشد و شکوفایی و امید و انگیزه را چندین برابر کند و این اهرم فشار را از دست دشمنان بستاند و با بومی سازی و سالم سازی و علمی سازی آن می‌توان از این ظرفیت کم نظیر برای معرفی حقایق بهره برد و انقلاب اسلامی را از گردنه‌های محیل و مهیل عبور داد و مردم بزرگ و شایسته ایران را به آرزوهای بزرگشان رساند.

توصیه رجانیوز به حامیان طرح صیانت از فضای مجازی: اگر قدرت اقناع مردم را ندارید، پیگیری طرح را متوقف کنید

رجانیوز نوشت: سال‌های متمادی از کلید خوردن پروژه‌های کلان در عرصه فناوری اطلاعات گذشته و تا کنون تقریبا هیچ یک از این پروژه‌ها به نتیجه نرسیده است.

حمایت کیهان از محدودسازی اینترنت؛ فضای مجازی می‌تواند جولانگاه تروریست‌های تکفیری باشد!

کیهان در شماره امروز خود به بررسی طرح مجلس، صیانت از کاربران فضای مجازی پرداخت.به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه کیهان در واکنش به  طرح مجلس درباره محدود سازی اینترنت نوشت:ساماندهی فضای مجازی، فی‌نفسه «بد» نیست و این موضوع بحثی نیست که مختص کشورهای خاصی مثل ایران باشد. در همه کشورهای دنیا فضای مجازی مثل فضای واقعی و بیرونی، قوانینی دارد و «رهاشدگی» آن می‌تواند فضایی برای جولان متخلفان و جنایتکاران و حتی تروریست‌های تکفیری ایجاد کند.

کیهان: با آمدن رئیسی،جمهوری اسلامی برجام را کنار می زند

کیهان نوشت:اکنون، دوره روحانی به سر آمده و چهره‌ای سکاندار ریاست دولت جمهوری اسلامی ایران شده که گزارشگر سی‌ان‌ان درباره او می‌گوید «رئیسی، مقابل آمریکا عقب‌نشینی نمی‌کند و امتیاز دیگری نخواهد داد.

پروپاگاندای عجیب یک روزنامه برای سریال ضعیف قبله عالم

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه هفت صبح که هر روز بخش ثابتی را برای تبلیغ محصولات فیلیمو تحت عنوان خبر و تحلیل منتشر می‌کند این بار سراغ سریال پر انتقاد «قبله عالم» رفت و شخصیت حامد کمیلی را کارکتری شیرین دانست و روی آن تحلیل هم نوشت!

نظر کیهان در باره کابینه رئیسی: جوان و انقلابی اند اما تجربه ندارند

کیهان نوشت:اسامی ‌اعضای پیشنهادی کابینه آقای رئیس‌جمهور ارائه شد. از آنجایی‌ که تا لحظه تنظیم این یادداشت، خبری راجع به اعلام وصول این اسامی ‌از سوی مجلس منتشر نشده بود، نظر قطعی دادن درباره این کابینه زود است.

تعطیلی ۵ روزه روزنامه های کشور/فعالیت در فضای مجازی
بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی ۵ روزه، اغلب روزنامه های کشور هم منتشر نمی شوند. اغلب مدیران مسوول روزنامه ها تعطیلی چاپخانه ها و نبود امکان توزیع را از دلایل تعطیلی روزنامه ها در این چند روزه عنوان کرده اند، اما معتقدند فعالیت رسانه ای شان در هر شرایطی از درگاه های مجازی ادامه خواهد داشت

کیهان:سلبریتی ها دورهمی های خود را بدون پروتکل برگزار می کنند و در عین حال به مسئولان تهمت می زنند

این هنرپیشه‌ها و چهره‌های مطرح مجازی زندگی خود را بدون هیچ پروتکلی ادامه می‌دهند و در دورهمی‌های خود سخت مشغول دید و بازدید هستند اما در صفحات شخصی خود که می‌رسند شروع به آه و ناله و فغان از شرایط موجود کرونا در کشور می‌کنند و هر روز انگشت اتهام خود را سمت یکی از مسئولان می‌گیرند.

کیهان دیروز موافق طالبان، کیهان امروز مخالف طالبان

کیهان نوشت: هنگامی که مجاهدان افغانستانی با ‌اشغالگران شوروی می‌جنگیدند، آمریکا (با کمک و همراهی انگلیس) سران بخشی از جنگجویان را که طالبان بعدی را تشکیل دادند، تحت حمایت گرفتند و آنها با وجود ادعای مسلمانی، به این تحت‌الحمایگی «نه» نگفتند

هنرمندان زندانی

ادعای رئیس سازمان زندان‌ها: با عوامل بستن پابند به بکتاش آبتین برخورد شد

به دنبال انتشار تصاویری از بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان ایران که با پابند به تخت بیمارستان شهدای تجریش بسته شده بود، رئیس سازمان زندان‌ها مدعی شد، با افرادی که این عمل را انجام داده اند، برخورد شده است. آقای آبتین که از مهرماه سال گذشته دوران محکومیت ۶ ساله خود را در زندان اوین سپری می کند، در پی بروز درد شدید روز یکشنبه ۲۷ تیرماه، از زندان اوین به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شده بود.

با پایان دوران محکومیت؛ تورج امینی، از زندان مرکزی کرج آزاد شد

تورج امینی، پژوهشگر و نویسنده بهائی امروز چهارشنبه ۶ مرداد با اتمام دوران محکومیت خود، از زندان مرکزی کرج آزاد شد. آقای امینی پیشتر توسط دادگاه انقلاب کرج به ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید محکوم شد که این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۶ ماه زندان تقلیل یافت

ارجاع پرونده ۵ نویسنده و روزنامه نگار به دادگاه کیفری استان خوزستان

فرزانه زیلابی، وکیل دادگستری از ارجاع پرونده پنج تن از روزنامه‌نگاران و نویسندگان در آبادان به نام های ماندانا صادقی، داریوش معمار، هدی کریمی صدر، کوروش کرم پور و سیدحسن موسوی به دادگاه کیفری یک استان خوزستان خبر داد.

امین ماسوری از زندان خرم آباد آزاد شد

امین ماسوری، نویسنده، پژوهشگر و ایده‌پرداز هنر ساکن خرم‌ آباد، روز یکشنبه ۱۰ مردادماه از زندان خرم آباد آزاد شد. او پیشتر توسط دادگاه تجدیدنظر استان لرستان به ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. از جمله دلایل صدور این حکم خلق آثار هنری با محوریت اعتراضات آبان ۹۸ بوده است.

یک سال بلاتکلیفی؛ گزارشی از آخرین وضعیت فواد آلبوفتیله‌ نژاد در زندان شیبان اهواز

فواد آلبوفتیله‌ نژاد شهروند ساکن اهواز، با گذشت یک سال از زمان دستگیری و علیرغم ابتلا به کرونا کماکان در زندان شیبان اهواز در بازداشت و بلاتکلیفی، بدون رسیدگی مناسب پزشکی بسر می‌برد. آقای آلبوفتیله‌ نژاد در تاریخ ۲۴ مرداد ۹۹، توسط نیروهای امنیتی در ارتباط با فعالیت هایش در فضای مجازی بازداشت و نهایتا به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

آزادی زندانیان مطبوعاتی 

 

کمیته دفاع از حقوق هنر و هنرمندان

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران