صدویک فعال مدنی و روزنامه‌نگار خواستار آزادی مصطفی عزیزی شدند

صد و یک تن از فعالین مدنی و روزنامه‌نگاران با انتشار نامه‌ای به مناسبت گذشت یک سال از زمان بازداشت مصطفی عزیزی، خواستار آزادی بی قید و شرط این هنرمند محبوس در زندان اوین شدند.

صدویک فعال مدنی و روزنامه‌نگار خواستار آزادی مصطفی عزیزی شدند

فرستنده : آقای علی تبریزی

به گزارش خبرگزاری هرانا، امضا کنندگان این نامه، با تاکید بر این‌که امنیت و آزادی مهاجرین پس از بازداشت به کشور اولیه‌ی خود، ایران، بایستی به طور کامل مورد تضمین قرار گیرد، ضمن اشاره به قتل زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی-کانادایی در زندان اوین، پیراموان سرنوشت و سلامت مصطفی عزیزی، عمیقاً ابراز نگرانی کرده‌اند.

آقای عزیزی، نویسنده و تهیه کننده‌ی سرشناس تلوزیون، ۱۲ بهمن ماه سال گذشته، اندکی پس از بازگشت به ایران بازداشت شد. مصطفی عزیزی پس از بازداشت، به مدت یک ماه در بند دو الف سپاه پاسداران زندان اوین بازجویی شد و در تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به هشت سال زندان از سوی این دادگاه محکوم شد. اتهامات او اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام است. آرش عزیزی، دیگر فرزند او ۱۸ خردادماه ۱۳۹۴ به کمپین گفت او به دلیل اتهام اجتماع و تبانی به پنج سال حبس، به اتهام توهین به رهبری به دو سال و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است.

این هنرمند پس از صدور حکم به آن اعتراض کرد و خواستار بررسی مجدد حکم در دادگاه تجدید نظر شد. دادگاه تجدید نظر او در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ به ریاست قاضی بابایی برگزار شد اما تاکنون رای اعلام نشده است.