گزارشی از بازداشت فرهاد روزبان، مدیر مسئول سولدوزخبر در نقده

فرهاد روزبان، مدیر مسئول سولدوزخبر روز یکشنبه ۱۴ شهریورماه، توسط ماموران پلیس فتا در منزل شخصی خود در شهرستان نقده بازداشت و یک روز بعد آزاد شد. نیروهای امنیتی در هنگام بازداشت این شهروند اقدام به بازرسی منزل کرده و برخی از لوازم الکترونیک وی از جمله تلفن همراه او را ضبط کرده و با خود برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرهاد روزبان، مدیر مسئول سولدوزخبر روز یکشنبه ۱۴ شهریورماه، توسط پلیس فتا در منزل شخصی خود در شهرستان نقده بازداشت و یک روز بعد آزاد شد.

نیروهای امنیتی در هنگام بازداشت این شهروند اقدام به بازرسی منزل کرده و برخی از لوازم الکترونیک وی از جمله تلفن همراه او را ضبط کرده و با خود برده‌اند. ساعاتی بعد، لوگو و نام کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام این فعال رسانه‌ای تغییر پیدا کرده و شماری از مطالب آن نیز پاک شد. همچنین حساب کاربری این شهروند بدون دستور قضایی از سوی نیروهای امنیتی پاک شده است.

گفته می‌شود بازداشت این شهروند به بهانه درج مطالبی در سایت و کانال این پایگاه خبری صورت گرفته بود. با وجود صدور حکم بازپسگیری کانال تلگرامی، پلیس فتا تا این لحظه از اجرای دستور دادستان خودداری کرده است.

آقای روزبان پیشتر نیز به بهانه انتشار مطالبی در وبسایت سولدوزخبر با گشایش پرونده مواجه شده بود که پس از بررسی، دستور قرار منع تعقیب صادر شد.