اجرای طرح برخورد با گروه‌های گردشگری بدون مجوز در گیلان

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گیلان می‌گوید با اجرای طرحی با عنوان ارتقاء منیت اجتماعی با هدف برخورد با گروهای گردشگری و ورزشی، تا کنون از تردد ۱۰ تور گردشگری مختلط جلوگیری شده است.

حسین حسن‌پور، روز سه‌شنبه، ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، با اشاره به اینکه این طرح در سراسر گیلان اجرا شده است، گفت تنها طی دو روز منتهی به صبح روز سه‌شنبه، از تردد ۱۰ گروه گردشگری فاقد مجوز شامل سه دستگاه اتوبوس و هشت دستگاه مینی‌بوس شامل ۱۹۰ نفر در سطح گیلان جلوگیری شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گیلان هم‌چنین خبر داد که ۱۲ دستگاه خودرو به اتهام «هنجارشکنی و اختلال در آرامش و آسایش مردم، در رشت توقیف و روانه پارکینگ شدند».

در همین ارتباط ۲۰۱ دستگاه خودرو نیز جریمه شده و برای مالکان ۴۶۱ دستگاه خودرو نیز «پیامک ارشادی» ارسال شد و ۹ نفر در این طرح دستگیر شدند.

حسین حسن‌پور تاکید کرد که نیروی انتظامی ضمن تامین امنیت گردشگران و مسافران باید از مبانی اعتقادی و فرهنگ غنی ایران اسلامی حراست کند.

بنابر این گزارش از این پس طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و مخاطره‌آمیز، خودروهای هنجارشکن و تورهای گردشگری فاقد مجوز به صورت مستمر در دستور کارنیروی انتظامی گیلان قرار دارد.

روز یکشنبه ۲۱ شهریور نیز فرمانده انتظامی گیلان از بازداشت ۷۹ عضو یک تور گردشگری در این استان به دلیل آن‌چه «ترویج عرفان‌های نوظهور» اعلام شد، خبر داده بود.