بازداشت و اجرای حکم زندان برای «آرش جعفری»، فعال توییتری

«ابراهیم‌ الله‌بخشی»، فعال سیاسی با انتشار دو حکم صادر شده توسط دادگاه قم، از بازداشت «آرش (محمدعلی) جعفری» فعال توییتری و انتقال او به زندان برای تحمل یک سال حبس خبر داد.

آرش جعفری که سال‌ها در توییتر با اکانت «devil’s advocate» فعالیت می‌کرد، بر اساس حکم صادر شده از سوی «محسن مطهری‌نژاد» قاضی شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری شهرستان قم، به بهانه «فعالیت در فضای مجازی» و با عنوان اتهامی «تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب» به تحمل یک سال زندان و پرداخت ۳ میلیون تومان جریمه محکوم شد.

همچنین طبق اعلام یکی از نزدیکان آقای جعفری به «خبرنگاری جرم نیست»، او شب گذشته ۳مهر۱۴۰۰ در منزل مسکونی یکی از دوستان خود در قم توسط ماموران اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت و به زندان قم منتقل شده است.

در تصاویر منتشر شده توسط ابراهیم‌ الله‌بخشی، آرش جعفری تنها برای یکی از احکام صادر شده توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب شهرستان قم به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» به تحمل ۸ ماه حبس و به اتهام «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران» به تحمل ۱۶ ماه حبس محکوم شده است.

در هیچ‌کدام از دو حکم صادر شده توسط قضات دادگستری قم، مصادیق دقیق اتهام‌ها و توییت‌های ایرادی بیان نشده، اما «گزارش‌های اداره اطلاعات شهرستان قم» به عنوان دلیل صدور اتهام‌ها، مبنا قرار گرفته است.
خبرنگاری جرم نیست