بهمن قبادی به آکادمی اسکار: فیلم‌سازانی که فشار و سانسور حکومت‌ را نپذیرفتند فراموش نکنید

بهمن قبادی، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده سینما، در نامه‌ای به آکادمی علوم و هنرهای سینمای آمریکا، اسکار، خواستار در نظر گرفتن نماینده‌ای برای آثار فیلم‌سازان مستقل و در غربت شد و درخواست کرد فیلم‌سازانی که فشار و سانسور حکومت‌ را نپذیرفتند، فراموش نشوند

بهمن قبادی، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده سینما، در نامه‌ای به آکادمی علوم و هنرهای سینمای آمریکا، اسکار، خواستار در نظر گرفتن نماینده‌ای برای آثار فیلم‌سازان مستقل و در غربت شد.

قبادی در این نامه تاکید کرد حضور این فیلم‌سازان در اسکار باعث افزایش آگاهی جامعه جهانی در مورد فشارهای امنیتی بر هنرمندان خواهد شد.

ااو در نامه‌اش افزود آثار سینماگرانی که به سانسور دولتی و فشارهای حکومت‌های خودکامه نه می‌گویند، نه تنها در کشور مادریشان سانسور و توقیف می‌شود، بلکه حتی از سوی نهادهای دولتی و مرتبط هم هرگز اجازه معرفی به آکادمی را پیدا نمی‌کند.

قبادی با نام بردن از جعفر پناهی و محمد رسول‌اف سینماگران ایرانی منتقد جمهوری اسلامی، خطاب به اعضای آکادمی نوشت آنها و ده‌ها سینماگر دیگر در چین و روسیه و سایر نقاط جهان که در پشت «حصارهای نامرئی زندانی بزرگ» در کشورشان کار و فعالیت می‌کنند را از یاد نبریم.