برگزاری جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام نیما صفار به دلیل دریافت یک پیام

جلسه بازپرسی نیما صفار، شاعر، نویسنده و فعال مدنی ساکن گرگان روز پنج‌شنبه ۶ آبان‌ماه در دادسرای عمومی و انقلاب این شهر برگزار و در پایان آن با قرار کفالت آزاد شد. آقای صفار در جریان این جلسه صرفا به دلیل دریافت یک پیام تفهیم اتهام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه ۶ آبان‌ماه ۱۴۰۰، جلسه بازپرسی نیما صفار، شاعر، نویسنده و فعال مدنی ساکن گرگان در دادسرای عمومی و انقلاب این شهر برگزار شد.

آقای صفار در جریان این جلسه پس از تفهیم اتهام در خصوص “توهین به مقدسات” با تودیع قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. به گفته یک منبع مطلع ارسال یک پیام به این نویسنده در اینستاگرام مصداق این اتهام قرار گرفته است.

نیما صفار پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در شهریورماه سال ۹۶ نیز به تحمل ۸۰ روز حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در بهمن ماه سال ۹۶ جهت تحمل دوران محکومیت روانه زندان گرگان شد و در تاریخ ۲۶ فروردین ماه ۹۷ با پایان دوران محکومیت از این زندان آزاد شد.

آقای صفار همچنین در اسفندماه ۹۷ بدون داشتن وکیل توسط شعبه یک دادگاه انقلاب گرگان به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، این حکم در تاریخ ۶ مردادماه ۹۸ توسط شعبه ۳ دادگاه تجدید نظر استان گلستان عینا تایید و به وی ابلاغ شد. بر اساس دادنامه صادره در دادگاه بدوی، اتهام مطروحه علیه وی “فعالیت تبلیغی علیه نظام” عنوان شده بود، مصادیق مورد استناد دادگاه مطالب نوشته شده در صفحات شخصی او و شرکت در بازی مافیا که «به گفته قاضی یک بازی امنیتی است»، ذکر شده بود. این نویسنده نهایتا فروردین‌ماه ۹۹ از صدور حکم آزادی زودهنگام خود مطلع شد.