دیوار خانه تاریخی امام جمعه اصفهان تخریب شد

ایرنا -اصفهان – سرپرست اداره کل میراث  فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تخریب دیوار شمالی خانه تاریخی امام  جمعه این خطه متعلق به دوره قاجاریه شامگاه چهارشنبه گذشته خبر داد

علی کامیابی که روز  پنجشنبه به ایرنا گفت وگو می‌کرد افزود : امروز یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی  به محض اطلاع از تخریب ضلع شمالی خانه تاریخی امام جمعه که در حریم ثبت جهانی مسجد جامع عتیق قرار دارد، در محل حاضر  شد.

وی افزود:تخریب دیوار شمالی خانه امام جمعه صورت گرفته که به زعم عاملان آن ، این اقدام برای رفع خطر  و بازسازی آن بوده است ، اما مجوزی به صورت رسمی و کتبی از سوی میراث فرهنگی به ما ارائه نشده و ما در حال بررسی این موضوع هستیم.

کامیابی یادآور شد: برای توقف  این عملیات به شهرداری نامه می نویسیم تا تخریب به طور رسمی متوقف شود.

وی خاطرنشان ساخت: به یگان حفاظت میراث  فرهنگی گفته شده است که از طرف مدیریت قبلی میراث فرهنگی اصفهان ،به صورت شفاهی اجازه تخریب به آنها داده شده اما هنوز بررسی های ما مبنی بر صدور مجوز  از سوی معاونت قبلی میراث فرهنگی اصفهان محرز نشده است.

خانه تاریخی امام جمعه اصفهان  متعلق به قرن ۱۳ و در جانب شمال و در حریم ثبت جهانی  مسجد جامع عتیق قرار دارد.

از سوی دیگر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز با انتشار خبری  عنوان کرده است که خانه تاریخی امام جمعه اصفهان که به دلیل فرسایش در وضعیت مناسبی قرار نداشت به منظور مرمت کامل و تغییر کاربری به حوزه علمیه واگذار شده است.

این روابط عمومی افزوده است که برچیدن قسمتی از دیوار خانه تاریخی امام جمعه که نگرانی  دوستداران میراث فرهنگی را هم در پی داشته است ، تنها برای رفع خطر بوده است.