فیلم‌های این دوره جشنواره فیلم فجر منتقدان را راضی نکرد

سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر با تمام حاشیه‌های روز افتتاحیه، به کار خود ادامه می‌دهد؛ اما چند روز مانده به اختتامیه، فیلم‌های این جشنواره نتوانسته منتقدان فیلم و اهالی رسانه را راضی کند.

عکس تزئینی

نویسندگان حوزه فیلم و سینما در ایران به یکدستی ژانر فیلم های حاضر در این دوره و تولیدات سطح پایین معترض هستند.

بسیاری از منتقدان فیلم در ایران می گویند مشکل اصلی تولید در سینمای ایران، نبود فیلمنامه است که در فیلم‌های حاضر این دوره از جشنواره فیلم فجر نمود پیدا کرده است.

علیرغم دل نگرانی‌های منتقدان فیلم و اهالی رسانه در حوزه سینما به جشنواره فجر امسال، حضور فیلم “ابد و یک روز” نخستین فیلم بلند سعید روستایی، خوش بینی هایی در زمینه فیلمنامه و تولید فیلم خوب ایجاد کرده است.

منتقدان می گویند “ابد و یک روز” شناسه های لازم یک فیلم استاندارد را با خود دارد. پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار، بازیگران اصلی این فیلم هستند.

“ابد و یک روز” در بخش نگاه نو به نمایش گذاشته می شود که مربوط به فیلم اولی ها است.

در بخش سودای سیمرغ، “لانتوری” سومین ساخته رضا درمیشیان و “بادیگارد” هجدهمین ساخته ابراهیم حاتمی کیا، در صدر فروش گیشه ها در سینماهای مردمی هستند.

فیلم های این دوره از جشنواره فیلم فجر، در کاخ جشنواره در برج میلاد برای اهالی رسانه و منتقدان و کاخ جشنواره مردمی در پردیس سینمایی برای عموم به نمایش گذاشته شده اند.

جشنواره فیلم فجر، در چهار بخش سودای سیمرغ، هنر وتجربه، نگاه و نو  و مستند تا روز ۲۱ بهمن ماه به کار خود ادامه خواهد داد.