زمان دادگاه رسیدگی به اتهامات الهه محمدی و نیلوفر حامدی تعیین شد

02.03.1402 هرانا

خبرگزاری هرانا – سخنگوی قوه قضاییه از تعیین زمان جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات الهه محمدی و نیلوفر حامدی، خبرنگاران بازداشتی محبوس در زندان اوین، به ترتیب در روزهای هشتم و نهم خردادماه، خبر داد. مسعود ستایشی پیشتر از صدور کیفرخواست پرونده این دو خبرنگار به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، زمان جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات الهه محمدی و نیلوفر حامدی، خبرنگاران بازداشتی تعیین شد.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز جاری گفت: “وقت رسیدگی در مرحله دادگاه بدوی برای الهه محمدی ۸ خردادماه و برای نیلوفر حامدی نیز ۹ خرداد ماه تعیین شده است. در روز‌های آتی دادگاه تشکیل، به اتهامات مطروحه رسیدگی و در ایام آتی تعیین تکلیف خواهد شد.”

وی در ادامه مدعی شد: “فرصت مطالعه پرونده این خبرنگاران با اهتمام و نظارتی که ریاست شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مربوطه داشته‌ اند برای وکلای فراهم شده است و وکلا با صرف وقت طولانی به مطالعه پرونده مبادرت کرده اند تا تدارک دفاع آماده را کنند، یعنی این حق به آن‌ ها داده شد.”

آقای ستایشی پیشتر در روز بیست و هشتم فروردین ماه سال جاری، از صدور کیفرخواست این دو خبرنگار بازداشتی با عنوان اتهاماتی از جمله “همکاری با دولت متخاصم، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” و ارسال پرونده آنان به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، جهت رسیدگی خبر داده بود.

نیلوفر حامدی، خبرنگار “روزنامه شرق” در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این خبرنگار که اولین بار عکس مهسا امینی را در کما منتشر کرد، اواخر آذرماه سال گذشته، به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

الهه محمدی خبرنگار “روزنامه هم میهن” نیز در تاریخ ۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. این خبرنگار، در تاریخ هجدهم بهمن ماه سال گذشته، از زندان قرچک ورامین به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد؛ او مجددا یک روز بعد، از زندان اوین به زندان قرچک ورامین انتقال یافت. الهه محمدی خبرنگاری است که به شهر سقز رفت و گزارش مرگ مهسا امینی را تهیه کرد که این گزارش در روزنامه هم میهن منتشر شد.

این دو خبرنگار بازداشتی در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری به همراه چند از زندانیان و متهمان سیاسی، از بند ۸ زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شدند.