افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون به دادگاه احضار شد

15.04.1402 هرانا

خبرگزاری هرانا – افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون به شعبه ۱۰۸۸ دادگاه کیفری مجتمع قضایی ارشاد احضار شد.به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون احضار شد.

خانم بایگان با انتشار این خبر اعلام کرد که با استناد به ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی یعنی “در معرض قرار دادن شی‌ای که بر خلاف عفت و اخلاق عمومی” است، متهم شده است. پرونده او به شعبه ۱۰۸۸ دادگاه کیفری مجتمع قضایی ارشاد ارجاع داده شده و در روز شنبه ۱۷ تیرماه، ساعت ۸ صبح در شعبه مذکور حاضر خواهد شد.

این بازیگر ایرانی، علت احضار خود به این شعبه مذکور را به دلیل استفاده از کلاه به جای روسری در یک سالن تئاتر عنوان کرده است.

لازم به ذکر است، چندی پیش مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ از تشکیل پرونده قضائی برای افسانه بایگان بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل آنچه “کشف حجاب در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی” عنوان شده است، خبر داد.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در خصوص این پرونده گفته بود: “پس از گزارش مرجع انتظامی، پرونده این شهروندان در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و در ناحیه ۳۵ دادسرای انقلاب (دادسرای فرهنگ و رسانه) در حال رسیدگی است.”

به دنبال فشارهای مسئولان جمهوری اسلامی برای برخورد با زنان در خصوص رعایت “حجاب اجباری”، طی ماه های اخیر گزارشات متعددی از برخوردهای قضایی با شهروندان در این خصوص منتشر شده است.