تداوم بازداشت و بیخبری از وضعیت مهدی اعتمادسعید

1402.05.20 هرانا

خبرگزاری هرانا – مهدی اعتمادسعید، تسهیلگر مهارت‌ های فردی، بازیگر و نمایش‌ پرداز ساکن تهران، علیرغم گذشت بیش از دو ماه از دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از آخرین وضعیت این شهروند، افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان وی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی اعتمادسعید، تسهیلگر مهارت‌ های فردی، بازیگر و نمایش‌ پرداز ساکن تهران کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “علیرغم گذشت بیش از دو ماه از زمان دستگیری و پیگیری های مکرر خانواده وی از مراجع قضایی برای کسب اطلاع از سرنوشت آقای اعتمادسعید، مسئولین مربوطه کماکان از ارائه پاسخی شفاف در خصوص وضعیت این شهروند خودداری می کنند. این امر موجب نگرانی خانواده و نزدیکان او شده است.”

آقای اعتمادسعید، در تاریخ نوزدهم خردادماه، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. ماموران دو هفته پس از بازداشت اقدام به تفتیش منزل و محل کار این شهروند کرده و شماری از وسایل شخصی و مدارک وی و تلفن همراه همسر وی را ضبط کردند.

این شهروند تاکنون از دسترسی به وکیل محروم مانده است. همچنین اتهامات مطروحه علیه وی “تشویق به فساد و فحشا” عنوان شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از محل نگهداری این شهروند بازداشتی اطلاعی حاصلی نشده است.

مهدی اعتمادسعید، بازیگر، نمایش‌ پرداز و بنیانگذار موسسه پرتآب و پروژه اجتماعی پرتآب (جمعه بازی) است