در جریان برگزاری یک نمایشگاه نقاشی؛ سه شهروند به صورت کوتاه مدت بازداشت شدند

1402.06.04 هرانا

خبرگزاری هرانا – روز پنج شنبه بیست و ششم مردادماه، نمایشگاهی در شیراز که آثار هنری حاوی اسامی جانباختگان اعتراضات ۱۴۰۱ را به نمایش گذاشته بود، توسط نیروهای امنیتی پلمب شد. نیروهای امنیتی ضمن ضبط برخی از این آثار، مجید خادم، غزاله سبوکی و نیلوفر مظلومی از متصدیان این نمایشگاه را بازداشت و پس از ساعاتی بازجویی آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج شنبه بیست و ششم مردادماه ۱۴۰۲، یک نمایشگاه نقاشی در شیراز پلمب شد و سه شهروند در این رابطه بازداشت و پس از ساعاتی آزاد شدند.

یک منبع مطلع در این رابطه به هرانا گفت: “در دومین روز آغاز به کار نمایشگاه نقاشی، حجم و چیدمان شیراز با عنوان “در ستایش زوال” عده ای از ماموران اداره اطلاعات ضمن ضبط دست کم دو اثر، نمایشگاه را پلمپ و مجید خادم، غزاله سبوکی و نیلوفر مظلومی متصدیان نمایشگاه مذکور را برای مدت کوتاهی بازداشت کردند.”

این منبع در رابطه با آثار ضبط شده توسط نیروهای امنیتی گفت: “یکی از آثار ضبط شده توسط نیروهای امنیتی طرحی از نقشه ایران است که به جای دریاهای خزر و خلیج فارس مرکب ریخته شده و داخل نقشه با حدود ۲۰۰۰ قطعه فلزی که روی آنها اسامی جان باختگان اعتراضات ۱۴۰۱ حک بود، پر شده بود.”