کودکان نویسنده‌های ایرانی را نمی‌شناسند

1402.06.04 ایسنا

تهمینه حدادی در آیین رونمایی کتاب «سوسن طاقدیس» نبود معرفی کافی نویسندگان ایرانی به کودکان و نوجوانان را یکی از دلایل تألیف این کتاب خود ذکر کرد و گفت: این در حالی است که برخی نویسندگان خارجی برای کودکان و نوجوانان ایرانی شناخته‌شده‌اند.

به گزارش  ایسنا، تهینه حدادی،  نویسنده و تصویرگر در مراسم رونمایی از کتاب «سوسن طاقدیس» که توسط انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد، هدفش از تألیف این کتاب را معرفی نویسندگان ایرانی به کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

او با اشاره به این موضوع که به دلیل کمبود منابع مکتوب، نوشتن درباره «سوسن طاقدیس» کار سختی بود، افزود: برای این‌که کتابم درباره این نویسنده اثرگذار در ادبیات کودک و نوجوان کار جامع و کاملی باشد، با اعضای خانواده او گفت‌وگوهای متعدد انجام دادم و از پرونده‌ای نیز که در وزارت ارشاد بود، بهره گرفتم تا بتوانم مطالب مفیدی را برای این کتاب گردآوری کنم.

این روزنامه‌نگار با بیان این‌که نوشتن زندگینامه سوسن طاقدیس با زبانی مناسب برای نوجوانان، چالش دیگر تألیف این کتاب بود، تصریح کرد: این اثر از مجموعه «قرار با ستاره» به صورت کتاب – مجله نوشته شده و شامل معرفی، نقد، برخی داستان‌ها، تصاویر و زندگینامه این نویسنده است که مانند بسیاری دیگر از نویسندگان ایرانی زندگی پرچالشی داشته و برای نویسنده‌شدن تلاش بسیاری کرده است.

انتشارات گویا کتاب «سوسن طاقدیس»، گردآوری تهمینه حدادی را در ١٢٠ صفحه با قیمت ١٣٠ هزار تومان برای نوجوانان منتشر کرده است.

در نوشته پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: در کتاب‌های درسی معمولاً خبری از ادبیات معاصر نیست. کتاب‌های نوجوانانه هم گاهی لوس و بچه‌گانه‌اند و سراغ مسائل روز و اجتماعی نمی‌روند. همیشه دوست داشتیم کتاب‌هایی باشد که ما را با ستاره‌های ادبیات معاصر کشورمان آشنا کند. مجموعه‌هایی جذاب با نگاه جوان‌پسند و تحلیل‌های کاربردی که زیبایی‌ها و شگفتی‌های متون ادبی را بنمایاند و بیش از آموزش به دنبال ایجاد پرسش و کنجکاوی باشد. کتاب مجله (bookazine) قرار با ستاره فارغ از سیاست و تعصب، با علاقه‌مندان نوجوان و جوان ادبیات معاصر سخن می‌گوید.