تداوم بازداشت و بلاتکلیفی مهدی یراحی در زندان اوین

1402.06.30 هرانا

خبرگزاری هرانا –  مهدی یراحی، خواننده و آهنگساز علیرغم گذشت بیش از سه هفته از زمان بازداشت، کماکان در بند قرنطینه زندان اوین در بلاتکلیفی بسر میب

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی یراحی، خواننده و آهنگساز کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

مصطفی نیلی، وکیل مدافع آقای یراحی در این خصوص اعلام کرد: “سه هفته از نگهداری آقای مهدی یراحی در قرنطینه زندان اوین می‌گذرد و علیرغم پیگیری‌های مکرر، ایشان به بند عمومی منتقل نشده‌ اند. شرایط خاص و امکانات کم قرنطینه باعث ادامه مشکلات جسمی (پوست و گوش) ایشان شده است.”

این وکیل دادگستری همچنین با استناد به آیین‌نامه سازمان زندان‌ها، بر غیر قانونی بودن تداوم نگهداری موکلش در بند قرنطینه تاکید کرد.

وکیل مدافع آقای یراحی چندی پیش با اشاره به اینکه پرونده وی به شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری ارجاع داده شده است، نوشت: “در کیفرخواست صادره ایشان به فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشویق مردم به فساد، ساخت و انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی و ترغیب و تحریک افراد به جرایم منافی عفت از طریق سامانه های رایانه ای متهم شده اند”.

مهدی یراحی، خواننده و آهنگساز در تاریخ ششم شهریورماه امسال، در پی انتشار ترانه موسوم به “روسریتو” با دستور دادستان تهران بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد.

روز یکشنبه دوازدهم شهریورماه، جلسه بازپرسی مهدی یراحی در دادسرای امنیت اخلاقی ناحیه ۳۸ تهران برگزار شد.

لازم به ذکر است، پیشتر این خواننده به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، با حکم دادستانی عمومی تهران “ممنوع المعامله” شده بود.