تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مهدی اعتمادسعید و نرگس سرداری

1402.07.03 هرانا

خبرگزاری هرانا – مهدی اعتمادسعید، بازیگر و نمایش‌ پرداز علیرغم گذشت ۱۰۸ روز و همسرش نرگس سرداری، پس از گذشت ۴۰ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی اعتمادسعید و همسرش نرگس سرداری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروندان به هرانا گفت: “با وجود پیگیری های خانواده این زوج، مسئولین مراجع قضایی و امنیتی، از دادن پاسخی شفاف در خصوص وضعیت این شهروندان خودداری می کنند. امری که منجر به افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان آنها شده است.”

این منبع مطلع با بیان اینکه اتهامات مطروحه علیه آقای اعتمادسعید “تشویق به فساد و فحشا” عنوان شده، افزود: “این زوج از دسترسی به وکیل تعیینی و ملاقات با خانواده، محروم مانده اند. آنها در این مدت فقط چند تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود داشته اند.”

مهدی اعتمادسعید در تاریخ نوزدهم خردادماه، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران دو هفته پس از بازداشت اقدام به تفتیش منزل و محل کار این شهروند کرده و شماری از وسایل شخصی و مدارک وی و تلفن همراه همسر وی را ضبط کردند.

روز چهارشنبه بیست و پنجم مرداد نیز، نرگس سرداری، همسر آقای اعتمادسعید توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

مهدی اعتمادسعید، بازیگر، نمایش‌ پرداز و بنیانگذار موسسه پرتآب و پروژه اجتماعی پرتآب (جمعه بازی) و نرگس سرداری، فارغ التحصیل دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف و دانش آموخته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد است. این زوج و دارای یک فرزند خردسال هستند.