بازیگران سابق که علیه نظام تبلیغ می کنند امکان فعالیت ندارند

1402.07.12 آریا

خبرگزاری آریا-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره امکان ادامه فعالیت برخی از بازیگران سابق که خارج از ایران ساکن هستند و علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند، اشاره کرد و افزود:کسی که به قوانین جمهوری اسلامی احترام نگذارد امکان فعالیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری آریا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت افزود: بعد از جلسه قرارگاه زیست عفیفانه که به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد، تمهیداتی اندیشیده شده و تلاش ما این است که دسترسی مردم به لباس و پوشاک مناسب، هموار شود.
اسماعیلی گفت: گلایه بسیاری از بانوان و آقایان این است که لباس مناسب پیدا نمی‌شود که ما در حال رفع این مشکل هستیم.
وی با اشاره به ایجاد سکوی دائم فروش لباس اسلامی تا پایان شهریور گفت: این اتفاق در 15 استان روی داده است و دوستان در شورای فرهنگ عمومی و کارگروه مد و لباس با حضور در استان‌ها این سکو‌ها را افتتاح کرده اند.
اسماعیلی نیز درباره امکان ادامه فعالیت برخی از بازیگران سابق که خارج از ایران ساکن هستند و علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند، اشاره کرد و افزود:کسی که به قوانین جمهوری اسلامی احترام نگذارد امکان فعالیت ندارد تا زمانی که آن موانع برطرف شود و ما این موضوع را محکم و صریح اعلام کرده ایم.
وی با اشاره به تدوین سند ملی موسیقی افزود: تدوین این سند پس از 40 سال، اتفاق خیلی مهمی بود که در نهایت به تصویب شورای هنر رسیده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وقتی مصوبات شورای هنر به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود، اعضا به مدت دو هفته برای بررسی فرصت دارند. اگر کمتر از 3 نفر از اعضا اعتراض کنند، این به عنوان مصوبه تلقی شده و توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ می‌شود. اگر هم اعتراضی وجود داشته باشد، مجدداً به شورای هنر برمی‌گردد و به اعتراضات رسیدگی می‌شود.