سیدجواد امامی از تدریس منع شد

1402.07.21 هرانا

خبرگزاری هرانا – سیدجواد امامی، استادیار دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت از تدریس منع شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خبرنامه امیرکبیر اعلام کرد که سیدجواد امامی، استادیار دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت ایران از تدریس منع شده است.

بر اساس این گزارش، ایشان اعلام کرده که حراست پیشتر وی را به دلیل حمایت از داشنجویان معترض و امضاء بیانیه‌ ای در محکومیت حملات شیمیایی به مدارس دخترانه، به بازداشت تهدید کرده است و حال با بازنشستگی زودهنگام مواجه شده‌ است.

با احتساب آقای امامی، بر اساس اطلاعات گردآوری شده هرانا، دستکم ۳۴ تن از اساتید منتقد از جمله محمدرضا نظری نژاد، رهام افغانی، علی شریفی زارچی، داریوش رحمانیان، حمیده خادمی، آمنه عالی، مهدی خویی، عزیز شفیعی زرقانی، بهارک اختردانش، محمدمهدی علومی، راحله علی‌ مراد زاده، وحید عیدگاه، جواد بشری، میلاد عظیمی، لیلی ورهرام، قاسم عزیزی، حسین مصباحیان، آرش بیدالله خانی، شیرزاد آزاد، آذین موحد، مهدی مطیع، محمد سلطانی، مسعود علیا، امیر مازیار، سمیه سیما، بهروز چمن آرا، سارا ملکان، مهام میقانی، محمد سعادتی، آرمیتا سراج زاهدی، دو تن از اساتید دانشگاه تهران و محسن برهانی در دانشگاه های مختلف کشور از اواخر تیرماه تاکنون از تدریس کنار گذاشته شده و یا با محدودیت هایی مواجه شده اند. همگی این اساتید سابقه همراهی با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ را دارند.

از سوی دیگر چندی پیش روزنامه اعتماد اعلام کرد که از ابتدای مهرماه امسال تاکنون، ۳۲ هزار استاد حق التدریسی از واحدها و رشته‌ های مختلف دانشگاه آزاد حذف شدند.

لازم به یادآوری است موج تصفیه اساتید دانشگاهی به خصوص در رشته های علوم انسانی و هنر، تاریخچه طولانی در حکومت فعلی ایران دارد که در طی سرفصل های سیاسی مختلف در کشور بیشتر یا کمتر می شود.