نوید میهن دوست به سلول انفرادی منتقل شد

1402.08.04 هرانا

خبرگزاری هرانا – روز سه شنبه دوم آبان ماه، نوید (رضا) میهن دوست، نویسنده، کارگردان و تدوینگر سینما محبوس در زندان اوین، به صورت تنبیهی به یکی از سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ این زندان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نوید (رضا) میهن دوست، به یکی از سلول های انفرادی زندان اوین منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند در این خصوص به هرانا اطلاع داد: “روز سه شنبه دوم آبان، آقای میهن دوست به صورت تنبیهی به یکی از سلولهای انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده است.”

چندی پیش پس از انتشار نامه آقای میهن دوست توسط هرانا، اجازه برقراری تماس تلفنی از این زندانی سلب شد. پس از آن وی نامه ای دیگر از معضلات زندانیان محبوس در این زندان نوشت.

وی در این نامه ضمن اشاره به فوت یک زندانی در این زندان، به معضلاتی همچون وضعیت نامناسب بهداشت زندان، کمبود امکانات پزشکی، بی‌ توجهی مسئولان و دیگر مواردی پرداخته بود که منجر به مرگ زندانیان میشود.

گفتنی است اوایل مهرماه سالجاری فرامرز جاویدزاد، شهروند یهودی محبوس در زندان اوین در پی عدم رسیدگی پزشکی مناسب و تعلل مسئولان زندان در اعزام وی به بیمارستان، جان خود را از دست داد.

نوید (رضا) میهن دوست آذرماه سال ۱۳۹۸، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از حدود دو ماه با تودیع وثیقه آزاد شد.

وی در دی ماه سال ۱۳۹۹ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت و همکاری با گروه‌های مخالف نظام به قصد براندازی” به سه سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شعارنویسی” به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

وی اواخر مرداد سال جاری جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد.

نوید میهن دوست، متولد سال ۱۳۵۱ در شهرستان نوشهر، کارگردان، تدوینگر سینما و تلویزیون ایران است. سریال دیوار شیشه‌ای، سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و فیلم هرچی خدا بخواد برخی از مهم‌ترین آثار نوید میهن دوست به شمار می‌آیند.

نوید میهن دوست روز سه شنبه ۲ آبان ماه از بند ۴ به سلول انفرادی منتقل شد. انفرادی ۲۴۰ که تنبیهی هست بردنش