بازار قدیمی کبودرآهنگ مرمت شد

1402.10.02 ایرنا

همدان-ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودرآهنگ گفت: بازار قدیمی شهر کبودرآهنگ با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال مرمت شد.

به گزارش ایرنا مهدی غلامی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توجه ویژه ای به مرمت و بازسازی بازار قدیمی کبودرآهنگ در دولت سیزدهم شده و تاکنون اعتبارهای قابل قبولی را به خود اختصاص داده است افزود: مرمت بنا شامل مرمت بنای بیرونی، جداره سازی بیرونی و استحکام بخشی است که به اتمام رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودرآهنگ اظهار کرد: بازار قدیمی شهر کبودرآهنگ تنها بازار سنتی شهر است که نزدیک به ۱۱۰ سال قدمت دارد و دارای پنج ورودی است که به همین خاطر به خمسه بازار معروف است.

غلامی ادامه داد: این بازار که اولین محل داد و ستد در شهر بوده و از قدیم اهالی شهر و روستاهای اطراف برای خرید مایحتاج خود به این بازار مراجعه می‌کردند.

وی گفت: در گذشته کاربری مغازه‌های داخل بازار فرش فروشی، قصابی، کفش فروشی، لباس فروشی، خامه فروشی و خواربار فروشی تا تعمیرات انواع لوازم بوده که در گذر زمان برخی مغازه‌ها فعال و برخی تعطیل شده اند.

غلامی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه رسالت میراث فرهنگی، حفظ و احیا و رونق این بازار قدیمی است، از این رو این بازار در سال ۱۳۹۹ به عنوان اثر واجد ارزش به شماره ۱۷۳ در کشور به ثبت رسید.