یکسال پس از بازداشت؛ تداوم بلاتکلیفی محمود مهرابی در زندان دستگرد اصفهان

1402.11.12 هرانا

خبرگزاری هرانا – محمود مهرابی، متهم سیاسی علیرغم گذشت یک سال از زمان بازداشت، کماکان بصورت بلاتکلیف در زندان دستگرد اصفهان بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود مهرابی کماکان در بازداشت بسر میبرد.

این متهم سیاسی علیرغم گذشت یک سال از زمان بازداشت، همچنان بصورت بلاتکلیف و بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان دستگرد اصفهان بسر میبرد. خواهر آقای مهرابی اخیرا با انتشار ویدیویی، ضمن ابراز نگرانی در خصوص سرنوشت برادرش، خواستار آزادی وی شده است.

در دی ماه سال جاری، آقای مهرابی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه با گشایش پرونده ای جدید علیه خود از بابت اتهاماتی همچون انتشار محتوای مجرمانه در رسانه ها و توهین به ائمه و مقدسات مواجه شد.

چندی پیش قرار جلب به دادرسی این شهروند از بابت اتهامات “افساد فی الارض از طریق نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی، تحریک غیرموثر نیروهای نظامی و انتظامی به عدم اجرای وظایف و تسلیم در فضای مجازی، تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت و توهین به مقام رهبری و روح الله خمینی در فضای مجازی” توسط شعبه مذکور صادر شد.

قابل ذکر است که آقای مهرابی تاکنون از حق دسترسی به وکیل انتخابی محروم مانده بازپرس پرونده اقدام به تعیین وکیل تبصره ماده ۴۸ برای او کرده است.

محمود مهرابی برای نخستین بار در تاریخ دوازدهم بهمن ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت و نهایتا در تاریخ بیست و پنجم اسفندماه با تودیع وثیقه از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد. او ساعاتی بعد، مجددا توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در اصفهان بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

محمود مهرابی شهروند ساکن اصفهان و مجرد، پیش از بازداشت در حوزه برق مشغول به فعالیت بود.