دادگاه تجدیدنظر؛ پویا دبیری مهر به پرداخت جزای نقدی محکوم شد

1402/12/06 هرانا

پویا دبیری مهر، روزنامه نگار و از اعضای اتاق بازرگانی ایران توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به پرداخت سی میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس این گزارش، آقای دبیری مهر در مرحله بدوی دادرسی به اتهامات خود توسط شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو تهران از بابت اتهام نشر اکاذیب و افترا به چهارده ماه حبس تعزیری و سی میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود. نهایتا حکم حبس این روزنامه نگار توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران از مجموع مجازات وی حذف شد.

در آبان ماه سال جاری، پویا دبیری مهر با انتشار مطلبی در واکنش به صدور حکم حبس و جزای نقدی علیه خود اظهار داشت: “حکم ۱۴ ماه حبس تعزیری و ۳۰ میلیون تومان جریمه نقدی، نتیجه یک سال زحمات شبانه‌ روزی در صیانت از حریم بخش خصوصی و نهاد اتاق بازرگانی است که توسط دادگاه به من اعلام شد. به واقع حکمی تاریخی است. من داد زدم آی درد، آی کلاهبردار، به جای جایزه، زندان تقدیم کردند.”

پویا دبیری مهر، روزنامه نگار، مدیر روابط عمومی اتاق مشترک ایران و امارات و کارشناس-مجری برنامه های سیاسی و اقتصادی رادیو است که پیش تر نیز مشاور رسانه ای استاندار تهران، مدیریت روابط عمومی سازمان هایی همچون بازرسی کیفیت و استاندارد، آتیه صبا، شهر فرش و مهر گستر ایرانیان را بر عهده داشته است.