دختر احمدرضا احمدی: به دلیل حضور بدون حجاب زیر تابوت پدرم دادگاهی و محکوم شدم

1402/12/18 هرانا

ماهور احمدی، بازیگر و دختر احمدرضا احمدی، شاعر ایرانی اعلام کرد که به اتهام حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون رعایت حجاب شرعی در مراسم خاکسپاری پدرش، توسط شعبه ۱۰۹۹ دادگاه کیفری دو تهران به جزای نقدی بدل از ده روز حبس تعزیری محکوم شده که نهایتا با پرداخت جریمه نقدی پرونده مختومه شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماهور احمدی محکوم شد.

خانم احمدی امروز جمعه هجدهم اسفند ۱۴۰۲ همزمان با روز جهانی زن با انتشار مطلبی اعلام کرد: چند روز پس از خاکسپاری پدرم، به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدم. پس از حضور در شعبه مذکور، بازپرس از من پرسید: چرا زیر تابوت پدرت را گرفتی؟ اتهامات تشویق به فساد و حضور بدون حجاب در معابر و اماکن عمومی نیز در خصوص من مطرح بود. همان روز با قرار کفالت آزاد شدم. نهایتا پس از ارائه دفاعیات، اتهام تشویق به فساد از پرونده حذف و بابت حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون رعایت حجاب شرعی توسط شعبه ۱۰۹۹ دادگاه کیفری دو تهران به یک و نیم میلیون تومان جزای نقدی بدل از ده روز حبس تعزیری محکوم شدم که با پرداخت جریمه نقدی، پرونده مختومه شد.

خانم احمدی در ادامه افزود: در آخرین روز مهلت پرداخت جریمه، به دلیل مشکلات به وجود آمده، نتوانستم جریمه را به موقع پرداخت کنم و به همین دلیل حساب های بانکی و خط موبایلم توقیف شد.

ماهور احمدی، بازیگر و دختر احمدرضا احمدی، شاعر ایرانی است.