تداوم بازداشت و بلاتکلیفی مهدی افشارنیک در زندان اوین

1402.12.23 هرانا

خبرگزاری هرانا – مهدی افشارنیک، روزنامه نگار علیرغم گذشت دوازده روز از زمان دستگیری، کماکان بصورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی افشارنیک، روزنامه نگار در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این روزنامه نگار ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای افشارنیک علیرغم گذشت دوازه روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در یکی از بازداشتگاه های زندان اوین بسر میبرد.”

به گفته این منبع مطلع، علیرغم پیگیری های خانواده آقای افشارنیک از دادسرای اوین، مسئولین مرتبط با پرونده از ارائه پاسخی شفاف در خصوص وضعیت او خودداری می کنند. امری که موجب افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان او شده است.

این روزنامه نگار در تاریخ یازدهم بهمن ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

هرانا روز گذشته در گزارشی اعلام کرد، مهرداد عسگری، نیکان خبازی، علی تسنیمی و بهزاد بهمن‌ نژاد، از کارکنان نشریه “فردای اقتصاد” رسانه تصویری روندهای اقتصادی، روز جمعه بیستم بهمن ماه از ساختمان محل کار خود خارج و به مکان نامعلومی منتقل شدند. این خبرنگاران از روز دوشنبه شانزدهم بهمن ماه در ساختمان تحریریه این رسانه محبوس بودند.

لازم به ذکر است، خبرگزاری میزان در تاریخ هفدهم بهمن ماه، در واکنش به اخبار منشتر شده درخصوص این رویداد، با انتشار گزارشی مدعی شد: “با انتشار خبری با موضوع بازداشت یک خبرنگار سابق اقتصادی و بازرسی ضابط قضایی از محل یک سایت خبری، پیگیری‌ها نشان می‌دهد بازرسی از محل این رسانه و بازداشت فرد مورد اشاره هیچ ارتباطی با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای نداشته است. این گزارش حاکی است در پرونده مفتوح قضایی تشکیل شده با این موضوع، هیچ اتهام رسانه‌ای و خبری نیز وجود ندارد و اتهامات در حوزه دیگر‌ی در حال بررسی است.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، از نهاد بازداشت کننده، دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه وی اطلاعی حاصل نشده است.

مهدی افشارنیک که پیش از نیز سابقه برخوردهای قضایی را داشته، تاکنون با روزنامه هایی همچون اعتماد و شرق همکاری کرده است.