حمیدرضا نجفی تحت نظارت پابند الکترونیکی آزاد شد

1402.12.23 هرانا

خبرگزاری هرانا – حمیدرضا نجفی، شهروند ساکن اراک، تحت نظارت پابند الکترونیکی از زندان این شهر آزاد شد. وی باقیمانده دوران محکومیت خود را در خارج از زندان و با محدودیت تردد سپری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمید رضا نجفی از زندان اراک آزاد شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: آقای نجفی روز شنبه نوزدهم اسفند، به شرط عدم فعالیت در فضایی مجازی و تحت نظارت پابند الکترونیکی از زندان اراک آزاد شد. وی باقیمانده دوران محکومیت خود را در خارج از زندان و با محدودیت تردد ۱۰۰۰ متری از منزل خود سپری خواهد کرد.

او روز چهارشنبه هشتم آذر ۱۴۰۲، پس از مراجعه به شعبه چهارم اجرای احکام دادگاه انقلاب اراک، جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

حمیدرضا نجفی، شهروند ساکن اراک پیشتر توسط دادگاه انقلاب این شهرستان از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و ترغیب مردم به جنگ کشتار مجموعا به تحمل سه سال و شش ماه حبس محکوم شد. نهایتا این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی به هشت ماه حبس تعزیری از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” کاهش یافت.

همچنین وی در بخش دیگری از پرونده مذکور، توسط شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری دو این شهرستان در خصوص اتهام “نشر اکاذیب” به تحمل پانزده ماه حبس محکوم شده بود.

او پیشتر نیز در پرونده ای دیگر توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری از بابت اتهام “نشر اکاذیب” به پرداخت پانزده میلیون جزای نقدی محکوم شده بود.

پرونده دیگر این شهروند با اتهاماتی از جمله تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی، در شعبه دوم دادگاه انقلاب اراک در حال رسیدگی است.

حمیدرضا نجفی در شهریورماه سال جاری، بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

آقای نجفی، متولد ۱۳۶۱، مخترع و کارآفرین، مدیر عامل شرکت ماشین سازی مبتکران و شهروند ساکن اراک است.