زندان اوین؛ ممانعت از اعزام صدیقه وسمقی به بیمارستان

1403.01.14 هرانا

خبرگزاری هرانا – صدیقه وسمقی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی، امروز سه شنبه چهاردهم فروردین ماه، علیرغم نیاز به رسیدگی درمانی به دلیل کارشکنی مسئولان زندان از اعزام به بیمارستان محروم ماند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صدیقه وسمقی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی محبوس در زندان اوین نیازمند رسیدگی پزشکی مناسب و اعزام به بیمارستان خارج از زندان است.

صبح روز جاری خانم وسمقی که از بیماری قلبی، فشار خون و قند خون بالا رنج میبرد، با علائمی همچون سوزش شدید در ناحیه قفسه سینه، فشار خون بالا و لرزش شدید بدن به بهداری زندان منتقل شد. علیرغم دستور پزشک بهداری مبنی بر انتقال خانم وسمقی به بیمارستان، وی به دلیل کارشکنی مسئولان زندان از اعزام به بیمارستان محروم ماند.”

خانم وسمقی در تاریخ بیست و ششم اسفندماه سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

چندی بعد کیفرخواست پرونده خانم وسمقی با اتهامات تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی و حضور در معابر و انظار عمومی بدون حجاب صادر و به شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شد.

در تاریخ پنجم فروردین ماه سال جاری، صدیقه وسمقی به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری به دستور هدایت فرزادی، رئیس زندان از ملاقات با خانواده خود محروم ماند.

او پیش از این نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه برخوردهای قضایی را داشته است.