سامان یاسین از زندان قزلحصار کرج به بیمارستان اعزام شد

1403.01.25 هرانا

خبرگزاری هرانا – امروز شنبه بیست و پنجم فروردین ماه، سامان صیدی (یاسین)، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، از زندان قزلحصار کرج به بیمارستان امام علی کرج منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سامان صیدی (یاسین) به بیمارستان منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای یاسین که پیشتر در بازجویی ها از ناحیه بینی دچار شکستگی شده بود، امروز شنبه بیست و پنجم فروردین ۱۴۰۳، جهت انجام عمل جراحی بینی از زندان قزلحصار کرج به بیمارستان امام علی در کرج منتقل شده است.”

آقای صیدی در تاریخ دهم مهرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. وی در تاریخ هفتم آبان ماه سال گذشته، از بابت اتهاماتی چون “محاربه، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و اقدام علیه امنیت ملی” در دادگاه عمومی و انقلاب تهران محاکمه و به اعدام محکوم شد. نهایتا در دی ماه همان سال، پس از نقض حکم اعدام در دیوان عالی کشور، پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.

آقای یاسین (صیدی) در تاریخ یازدهم مردادماه، به همراه شش زندانی سیاسی دیگر از زندان رجایی شهر کرج به بند هشت زندان اوین منتقل شد. در دوازدهم شهریور ماه امسال، او به همراه دوازده زندانی دیگر بدون اطلاع قبلی به قزلحصار منتقل شد و هم اکنون بدون رعایت اصل تفکیک جرائم عمومی در سالن دارالقران واحد ۴ محل نگهداری زندانیان جرائم مرتبط با مواد مخدر، نگهداری میشود.