گزارشی از آخرین وضعیت آتنا فرقدانی در زندان اوین

1403.01.27 هرانا

خبرگزاری هرانا – آتنا فرقدانی، کارتونیست و فعال مدنی در زندان اوین در بازداشت بسر میبرد. خانم فرقدانی شنبه بیست و پنجم فروردین ماه، به دلیل نصب یکی از نقاشی های خود در محدوده خیابان پاستور بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آتنا فرقدانی در زندان اوین بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این فعال مدنی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “شامگاه شنبه بیست و پنجم فروردین ماه، خانم فرقدانی در اقدامی اعتراضی قصد داشت که یکی از نقاشی های خود را بر دیواری در خیابان پاستور تهران به نمایش بگذارد، در حین انجام این کار، وی توسط نیروهای امنیتی با اعمال خشونت بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.”

بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، اهانت به مقدسات، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی، از جمله اتهامات مطروحه علیه این کارتونیست است.

آتنا فرقدانی، شامگاه شنبه بیست و پنجم فروردین ماه، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

او همچنین در تاریخ هفدهم خرداد ۱۴۰۲ پس از مراجعه به دادسرای اوین بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود. چند روز بعد وی توسط شعبه یکم دادسرای اوین از بابت اتهام اخلال در نظم عمومی تفهیم اتهام شده و نهایتا با قرار تامین کیفری آزاد شد.

آتنا فرقدانی، کارتونیست و فعال مدنی پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.