جمشید عزیزی جهت اجرای حکم حبس احضار شد

1403/01/26 هرانا

جمشید عزیزی ننه‌کران، شهروند ساکن آستارا جهت اجرای حکم حبس به شعبه پنجم اجرای احکام دادگاه انقلاب شهرستان رشت احضار شد. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب این شهرستان به چهار سال و یک ماه و هفده روز حبس محکوم شده بود.

بر اساس احضاریه ای که اخیرا توسط شعبه پنجم اجرای احکام دادگاه انقلاب شهرستان رشت صادر و به وثیقه گذار آقای عزیزی ابلاغ شده است، از او خواسته شده تا ظرف مهلت مقرر جهت اجرای حکم حبس خود را به مرجع قضایی مذکور معرفی کند.

جمشید عزیزی پیشتر توسط سوم دادگاه انقلاب رشت، به ریاست قاضی مهدی راسخی از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به هفت ماه و شانزده روز حبس و در خصوص اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور” به تحمل سه سال و شش ماه و یک روز حبس محکوم شد. نهایتا اواسط اسفندماه سال ۱۴۰۲، حکم صادر توسط شعبه یازده دادگاه تجدیدنظر استان گیلان عینا تایید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال و شش ماه و یک روز حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

وی در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ در منزل شخصی خود توسط مأموران اطلاعات سپاه دستگیر و پس چهل روز با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی، آزاد شد. پرونده وی توسط شعبه ۱۰ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب رشت مورد بررسی قرار گرفت.

جمشید عزیزی ننه‌کران، متولد یکم دی ماه ۱۳۷۰ در رشت، شهروند ساکن آستارا و فارغ التحصیل کارشناسی علوم تربیتی است. کتاب مجموعه شعر “صورتی تر از ..” از جمله آثار منتشر شده جمشید عزیزی است که توسط نشر ارمغان ارسطو در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است.