علی مطهری: میدان دادن به هنرمندان به جهش تولید فرهنگی کمک می‌کند

1403.01.30 ایرنا

تهران- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: اگر میدان و فضای کار برای هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری باز شود و سخت‌گیری‌های بی‌جا نداشته باشیم، به جهش تولید با مشارکت مردم در این حوزه کمک می‌شود.

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) اظهار داشت: در هر زمینه‌ای اعم از اقتصاد و فرهنگ، بهترین روش این است که کار بیشتر دست مردم باشد و دولت فقط مدیریت و نظارت داشته باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بر ضرورت هر چه بیشتر شدن زمینه‌های فعالیت بخش خصوصی همراه با بخش دولتی تاکید کرد و خواستار تقویت بخش خصوصی در تولیدات فرهنگی و هنری شد و افزود: اگر با این روش در حوزه فرهنگ و هنر پیش برویم که دولت خود را رقیب هنرمندان و هنرمندان خود را رقیب دولت نداند شاهد تحقق «جهش تولید» در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری خواهیم بود.

وی گفت: تحقق «جهش تولید» در سایر بخش‌ها هم مستلزم میدان‌دهی هر چه بیشتر به فعالان در این بخش‌ها اعم از اقتصادی است تا با احساس امنیت بیشتری بتوانند مشارکت کرده و در جهت تحقق شعار امسال پیش بروند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: دولت و بخش خصوصی در رقابت نیستند و با همکاری این دو است که شاهد تعالی کشور خواهیم بود. اگر میدان و فضای کار برای هنرمندان و فعالان باز شود و سخت‌گیری‌های بی‌جا نداشته باشیم، به جهش تولید با مشارکت مردم در حوزه فرهنگ و هنر کمک می شود.

مطهری کار کردن در اسلام امری مقدس دانست و افزود: کار کردن آثار و نتایج ارزشمندی دارد؛ اعتماد به نفس ایجاد و انسان را از مفاسد اخلاقی دور می‌کند؛ اگر فرهنگ کار را در جامعه رواج دهیم، بیکاری را مضموم کنیم و فرهنگ کار و تلاش در جامعه جا بیفتد، اهداف شعار سال محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: در بخش فرهنگ و هنر هم باید با فراهم‌سازی زمینه‌های کاری هنرمندان را وارد عرصه کرده و این مساله از بعد معیشت و اقتصاد فرهنگ و هنر هم موثر است.