فعالیت در زمینه مدلینگ به بازداشت ۷ زن در بوشهر انجامید

1403/01/30 هرانا

فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری هفت زن به دلیل انتشار محتوای مدلینگ در صفحات اینستاگرامی فروش البسه، خبر داد. لوازم دیجیتال این شهروندان توقیف و پست‌های آنها حذف شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ضمن اعلام این خبر با اشاره به اجرای طرح موسوم به “نور”، دلیل بازداشت این شهروندان را انتشار و تولید محتوای مدلینگ در صفحات اینستاگرامی عنوان کرد.

حیدر سوسنی افزود: یکی از زنان به عنوان مدل، چهار شهروند دیگر به عنوان همکار در تولید محتوا و دو تن دیگر عکاس بودند که با یکدیگر همکاری کرده و از این طریق کسب درآمد میکردند.

به گفته این مقام قضایی، این شهروندان هشت صفحه اینستاگرامی را اداره میکردند که پس از احضار و بازداشت، لوازم دیجیتال آنها توقیف و پست های تولید شده در صفحات اینستاگرامی متعلق به آنها با دستور مقام قضایی حذف شدند.

در این گزارش به هویت و محل نگهداری این شهروندان اشاره ای نشده است.

اخیرا پلیس ایران از اجرای طرح موسوم به «نور» برای برخورد با زنان با پوشش اختیاری از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه خبر داد. از زمان آغاز این طرح که با نیت اعمال فشار مضاعف برای تحمیل حجاب اجباری به شهروندان اجرا شد، گزارشات متعددی از برخورد خشونت‌آمیز و بازداشت زنان بر سر حجاب منتشر شده است.