گزارشی از آخرین وضعیت نوید میهن دوست در زندان اوین

1403.02.03 هرانا

خبرگزاری هرانا – نوید (رضا) میهن دوست، نویسنده، کارگردان و تدوینگر سینما دوران محکومیت سه سال حبس خود در زندان اوین سپری میکند. وی اخیرا با محدودیت هایی در زندان مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نوید (رضا) میهن دوست دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند.

در خصوص این نویسنده، کارگردان و تدوینگر سینما باید گفت که وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به سه سال و شش ماه حبس محکوم شد و اواخر مردادماه سال ۱۴۰۲ جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد. آقای میهن دوست در طول دوران حبس خود یکبار به دلیل انتشار نامه ای به خارج از زندان، از حق برقراری تماس با خانواده محروم و به صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شده بود.

ندا میهن دوست خواهر این زندانی سیاسی که پیشتر با نگارش دو نامه مجزا به تشریح بخشی از مشکلات زندانیان از جمله فقدان بهداشت، تراکم جمعیت، کیفیت پایین تماس ها و محرومیت های تنبیهی زندانیان از برقراری تماس در زندان اوین پرداخته بود، در خصوص آخرین وضعیت برادر خود به هرانا اعلام کرد؛ اخیرا دسترسی او به کتابخانه محدود شده است.

نوید (رضا) میهن دوست آذرماه سال ۱۳۹۸، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از حدود دو ماه با تودیع وثیقه آزاد شد.

وی در دی ماه سال ۱۳۹۹ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت و همکاری با گروه‌های مخالف نظام به قصد براندازی” به سه سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شعارنویسی” به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

نوید میهن دوست، متولد سال ۱۳۵۱ در شهرستان نوشهر، کارگردان، تدوینگر سینما و تلویزیون ایران است. سریال دیوار شیشه‌ای، سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و فیلم هرچی خدا بخواد برخی از مهم‌ترین آثار نوید میهن دوست به شمار می‌آیند.