پریسا صالحی جهت اجرای حکم حبس احضار شد

1403.02.04 هرانا

خبرگزاری هرانا – پریسا صالحی، روزنامه نگار با دریافت ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه هفتم اجرای احکام کیفری شهرستان کرج احضار شد. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب کرج به تحمل یک سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پریسا صالحی جهت اجرای حکم حبس احضار شد.
خانم صالحی با اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت: “طبق ابلاغیه‌ای که روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه به دستم رسیده است، طی پنج روز آینده برای اجرای حکم باید خودم را به شعبه ۷ اجرای احکام کرج معرفی کنم.”

او همچنین اظهار داشت که حکم یک سال حبس او توسط دادگاه تجدیدنظر به پنج ماه حبس کاهش یافته و احکام دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال تبعید به زنجان و دو سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی نیز عینا تایید شده است. این حکم به صورت شفاهی به وی ابلاغ شده و پیگیری های این روزنامه نگار جهت دریافت حکم تجدیدنظر، با کارشکنی های مسئولین مربوطه بی نتیجه مانده، امری که به گفته وی، امکان درخواست اعاده دادرسی را برایش ناممکن کرده است.

در بهمن ماه سال گذشته، پریسا صالحی توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی آصف الحسینی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال تبعید به زنجان و دو سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

در شهریورماه ۱۴۰۲، منزل پریسا صالحی در کرج مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و سپس با دریافت ابلاغیه ای به دادسرای کرج احضار شد. چندی بعد، این روزنامه نگار در دادسرای کرج مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و با قرار کفالت آزاد شد.

پریسا صالحی، روزنامه نگار روزنامه دنیای اقتصاد و دانشجوی ارشد اقتصاد دانشگاه تهران است.