ساماندهی و حفاظت از بافت تاریخی نایین مهمترین دغدغه ماست

1403.02.11 ایلنا

فرماندار شهرستان نایین با بیان این که گردشگران داخلی و خارجی زیادی هرساله از این شهرستان بازدید می‌کنند، گفت: نایین دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که برای بیش از پیش شناخته شدن و معرفی نیازمند سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و توسعه در زمینه گردشگری است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، محمد کریمی، فرماندار شهرستان نایین با بیان این که نایین دارای ۱۲۰۰ اثر تاریخی و شهری با بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت در استان اصفهان است، گفت: نایین دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که برای بیش از پیش شناخته شدن و معرفی نیازمند سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و توسعه در زمینه گردشگری است.

او همچنین با تاکید بر این که پیشرفت نائین را در زمینه گردشگری به شدت پیگیری می‌کنیم، افزود: حمایت از فعالان و سرمایه گذاران در حوزه گردشگری و صنایع دستی و رفع مشکلات حوزه میراث فرهنگی از اصلی‌ترین برنامه‌های ماست.

کریمی با اشاره به این که در طول سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و گردشگری و پیگیری ثبت آثار ملموس و میراث ناملموس فرهنگی انجام شده است، ادامه داد: نایین مساحت زیادی از استان اصفهان را در اختیار خودش قرار داده و در چهار راه مواصلاتی قرار گرفته است. به همین دلیل گردشگران داخلی و خارجی زیادی هرساله از این شهر تاریخی بازدید می‌کنند، پس رسیدگی به وضعیت اقامتگاه‌ها و مرمت آثار تاریخی و مناطق گردشگری باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

فرماندار نایین همچنین اظهار کرد: در راه رسیدگی به مشکلات و حل و فصل معضلات بهترین راه برگزاری جلسات مستمر و هم اندیشی با مسئولان است. بسیاری از مشکلات و مسائل با ارائه راهکار و تعامل بین دستگاهی و همکاری مدیران رفع می‌شود.

او با بیان این که ساماندهی بافت تاریخی نائین یکی از مهمترین دغدغه‌های ماست، افزود: مرمت آثار تاریخی، کف‌سازی و بدنه‌سازی معابر بافت تاریخی از جمله مواردی است که تصمیمات لازم درخصوص آن‌ها گرفته شده است.