دینا قالیباف از زندان اوین آزاد شد

1403.02.12 هرانا

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه، دینا قالیباف، روزنامه نگار و دانشجوی دانشگاه بهشتی تهران با تودیع قرار از زندان اوین آزاد شد. پافشاری این فعال مدنی در مورد حجاب اختیاری و سپس برخورد ماموان با

وی، اطلاع رسانی خانم قالبیاف را به دنبال داشت. این مسئله در نهایت به بازداشت این روزنامه نگار منتهی شد. قوه قضاییه با ادعای اینکه اظهارات مطروحه توسط وی صحت ندارد حدود ده روز پیش با ادعای تشکیل پرونده جدید از آزادی وی جلوگیری کرده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دینا قالیباف، روزنامه نگار و دانشجوی دانشگاه بهشتی تهران از زندان اوین آزاد شد.

خانم قالیباف در تاریخ بیست و هفتم فروردین ماه روایت بازداشت چندساعته خشونت‌آمیز خود که به خاطر حجاب در یکی از ایستگاه های مترو تهران صورت گرفته بود را اطلاع رسانی کرد، اقدامی که پس از گذشت یک روز به بازداشت مجدد وی انجامید.

پس از پایان بازجویی و انتقال او به بند زنان زندان اوین، نرگس محمدی، فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین در یک پیام صوتی روایت خود از مشاهده دینا قالیباف را به عنوان “فردی با تن کبود و روایت‌گر آزار جنسی” منتشر کرد.

در پی تحولات مربوط به این پرونده و در حالی که خانم قالیباف روز سوم اردیبهشت ماه تحت عنوان آزادی از بند خارج شده بود چند ساعت بعد مجدد به بند زنان این زندان بازگردانده شد.

مرکز رسانه قوه قضاییه ضمن ادعای اینکه تجاوز به دینا قالیباف کذب بوده، از تشکیل پرونده جدید علیه او در این رابطه خبر داد.

سرانجام پس از ممانعت های متعدد، این روزنامه نگار امروز، سه شنبه با تودیع قرار از این زندان آزاد شد.

خانم قالیباف، روزنامه نگار، فعال دانشجویی و دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه بهشتی است که سابقه همکاری با خبرگزاری هایی از جمله ایسنا و اقتصادآنلاین را در کارنامه خود دارد.

او پیش از این نیز، در سال ۱۴۰۲ بعد از شرکت در تجمع دانشجویان این دانشگاه که در اعتراض به اعدام متهمان خانه اصفهان صورت گرفته بود، به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده بود.