دادگاه مطبوعات؛ مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت مجرم شناخته شد

1403/07/09 هرانا

محمدرضا سعدی، مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت، توسط دادگاه جرائم سیاسی و مطبوعاتی مجرم شناخته شد.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌ های سیاسی و مطبوعاتی از رسیدگی به پرونده محمدرضا سعدی، مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت خبر داد.

اکبر نصراللهی در این خصوص گفت: آقای سعدی به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» موضوع اعلام جرم دادستان عمومی و انقلاب تهران، امروز دوشنبه ۹ مهرماه در شعبه یک دادگاه کیفری یک تهران محاکمه شد.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی افزود که در بخشی از مطلب روزنامه جهان صنعت با تیتر «بمباران رسانه‌ای بازارها»، آمده است: “ایران زمانی می‌توانست اسرائیل را با موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته‌اش شخم بزند که یک تیم کارآمد مستقل بر کرسی های سیاسی خارجی و سیاست گذاری اقتصادی کشور تکیه میزدند و گرنه که زرادخانه‌های ایران هم‌اکنون پر از تسلیحاتی است که از پس این کار برمی‌آیند اما بازار بورس شکننده و بازار ارز و طلای بسیار آسیب‌پذیر کشور باعث ناکارآمدی قدرت نظامی چشمگیر کشور می‌شوند…”

نصراللهی در پایان گفت: اعضای هیات منصفه بعد از شنیدن دفاعیات و بحث و بررسی مدیرمسئول روزنامه «جهان صنعت» را با اکثریت آراء مجرم اما مستحق تخفیف دانستند. رأی دادگاه که به ریاست قاضی جواهری برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است در تاریخ ۲۶ فروردین ماه، در صفحه نخست روزنامه جهان صنعت، در خصوص “تبعات اقتصادی تنش‌ بین ایران و اسرائیل و سقوط بورس” ابراز نگرانی کرده بود. پس از آن دادستان علیه این روزنامه و یک خبرنگار اقتصادی به دلیل آنچه “انتشار مطالبی در جهت برهم زدن امنیت روانی جامعه و متلاطم کردن فضای اقتصادی کشور” عنوان شده، اعلام جرم کرد.